Van Ledigos naar Bercianos del Real camino - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Ledigos naar Bercianos del Real camino - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Ledigos naar Bercianos del Real camino

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

20 Februari 2023 | Spanje, Bercianos del Real Camino

0 febr van Ledigos naar Bercianos del real camino.27 km (380)

Overnachting ; Albergue la Perala

Gisterenavond na t lekkere eten had ik zo’n zin om te slapen . Dat lukte ook meteen . Na een uur werd ik zwetend wakker; ik dacht dat ik ziek was.. Al snel merk ik dat iedereen onrustig is en als ik op onderzoek uitga blijkt dat de radiatoren roodgloeiend staan .

Tegen kou kan ik me wapenen met veel dekens , als die er zijn . Tegen warmte wapenen is lastiger.

Het lukt mij niet meer om in slaap te komen , het is de slechtste caminonacht tot nu toe . En ik was zo moe.

Gedachten gaan door mijn hoofd ; is dit een signaal dat ik alleen verder moet gaan ? Ik heb heimwee naar mijn eigen bed en mijn mooie huis .

Smorgens ben ik aardig gebroken . Met een koude douche hoop ik me wat beter te voelen . Een paar koppen koffie helpen ietwat . Het harde hoofd houd ik . Ik vertrek niet blij .

Als ik eenmaal buiten ben , de vogels hoor fluiten en de wind in mijn haren voel , realiseer ik me weer dat ik alleen maar hoef te wandelen en dat ik gewoon kan zien hoe ver ik kom vandaag.

Heel wonderlijk hoe het gaat . Ik wandel en word blij . De route is niet top, maar het loopt gemakkelijk omdat het vlak loopt .

In Sahagun kom ik Frank tegen op een bankje . We lunchen; ik heb nog brood en koekjes in mijn tas .

Sahagun was de plaats waar ik de keuze zou maken of ik wel of niet door zou gaan . Voor de route ben ik nu op de helft .

Ik voel dat ik het aankan . Wat enorm helpt is dat ik vandaag engeltjesopvulsel , een surrogaat voor schapenwol , op diverse plekken in mijn sokken heb gestopt. Vooral mijn kleine teen die knel zat, voel ik helemaal niet meer ; dat is een enorme opluchting.

De tweede helft loop ik met Frank . Wij hebben het beiden zwaar .Zeker de laatste 5 km zijn niet meer fijn.

Als we in de herberg aankomen worden we met applaus onthaald . Daar doe je het toch voor !!

De Albergue is gezellig, wat rommelig , maar met alle bekende caminogangers ben ik happy hier .

Het eten wordt ingewikkeld omdat het enige restaurant in het dorp dicht is . Je weet het nooit of het is dicht omdat het maandag is of om allerlei andere redenen .

Wij zijn inmiddels expert in het maken van salades, dus dat doen we vandaag weer . Vooral uit de nood geboren, omdat hier weer eens geen keuken is . Men drijft ons zo naar de horeca ; dat is echter lastig als die er niet is of niet open is .

Inkopen doen we samen in de kleine supermarkt Het snijwerk wordt samen uitgevoerd . Q ( onze Koreaan )is inmiddels goed in het bakken / koken van eieren in de magnetron. Er is een perfecte samenwerking en we brengen het tot een heerlijke salade.

Het is merkbaar dat iedereen moe is , dus heel bijtijds gaan we allen ( hopelijk) heerlijk slapen .

• 20 Februari 2023 - 21:45

Minke:

Even een goeie nacht maken en morgen weer fris op.

Komt goed!

• 20 Februari 2023 - 21:47

Henk Van Atteveld:

Wat een zware dag. Maar je hebt het gedaan en volbracht. Slaap lekker deze nacht en heb een welverdiende nachtrust.

[e-1f6cc] [e-1f634] [e-1f4a4]

• 20 Februari 2023 - 22:40

Addy:

Lieve Dorrie,

"stoppen" of "opgeven" past gewoon niet in jouw vocabulaire, dat kon je toch weten!

Alweer: chapeau!

• 20 Februari 2023 - 22:50

Martin W:

Super knap van je Dorrie. Fijn dat die wandelwol bij jou ook zo goed werkt. Een hele fijne koele, rustige nacht.