Van Ledigos naar Bercianos del Real camino - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Ledigos naar Bercianos del Real camino - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Ledigos naar Bercianos del Real camino

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

20 Februari 2023 | Spanje, Bercianos del Real Camino

0 febr van Ledigos naar Bercianos del real camino.27 km (380)

Overnachting ; Albergue la Perala

Gisterenavond na t lekkere eten had ik zo’n zin om te slapen . Dat lukte ook meteen . Na een uur werd ik zwetend wakker; ik dacht dat ik ziek was.. Al snel merk ik dat iedereen onrustig is en als ik op onderzoek uitga blijkt dat de radiatoren roodgloeiend staan .

Tegen kou kan ik me wapenen met veel dekens , als die er zijn . Tegen warmte wapenen is lastiger.

Het lukt mij niet meer om in slaap te komen , het is de slechtste caminonacht tot nu toe . En ik was zo moe.

Gedachten gaan door mijn hoofd ; is dit een signaal dat ik alleen verder moet gaan ? Ik heb heimwee naar mijn eigen bed en mijn mooie huis .

Smorgens ben ik aardig gebroken . Met een koude douche hoop ik me wat beter te voelen . Een paar koppen koffie helpen ietwat . Het harde hoofd houd ik . Ik vertrek niet blij .

Als ik eenmaal buiten ben , de vogels hoor fluiten en de wind in mijn haren voel , realiseer ik me weer dat ik alleen maar hoef te wandelen en dat ik gewoon kan zien hoe ver ik kom vandaag.

Heel wonderlijk hoe het gaat . Ik wandel en word blij . De route is niet top, maar het loopt gemakkelijk omdat het vlak loopt .

In Sahagun kom ik Frank tegen op een bankje . We lunchen; ik heb nog brood en koekjes in mijn tas .

Sahagun was de plaats waar ik de keuze zou maken of ik wel of niet door zou gaan . Voor de route ben ik nu op de helft .

Ik voel dat ik het aankan . Wat enorm helpt is dat ik vandaag engeltjesopvulsel , een surrogaat voor schapenwol , op diverse plekken in mijn sokken heb gestopt. Vooral mijn kleine teen die knel zat, voel ik helemaal niet meer ; dat is een enorme opluchting.

De tweede helft loop ik met Frank . Wij hebben het beiden zwaar .Zeker de laatste 5 km zijn niet meer fijn.

Als we in de herberg aankomen worden we met applaus onthaald . Daar doe je het toch voor !!

De Albergue is gezellig, wat rommelig , maar met alle bekende caminogangers ben ik happy hier .

Het eten wordt ingewikkeld omdat het enige restaurant in het dorp dicht is . Je weet het nooit of het is dicht omdat het maandag is of om allerlei andere redenen .

Wij zijn inmiddels expert in het maken van salades, dus dat doen we vandaag weer . Vooral uit de nood geboren, omdat hier weer eens geen keuken is . Men drijft ons zo naar de horeca ; dat is echter lastig als die er niet is of niet open is .

Inkopen doen we samen in de kleine supermarkt Het snijwerk wordt samen uitgevoerd . Q ( onze Koreaan )is inmiddels goed in het bakken / koken van eieren in de magnetron. Er is een perfecte samenwerking en we brengen het tot een heerlijke salade.

Het is merkbaar dat iedereen moe is , dus heel bijtijds gaan we allen ( hopelijk) heerlijk slapen .


  • 20 Februari 2023 - 21:45

    Minke:

    Even een goeie nacht maken en morgen weer fris op.

    Komt goed!


  • 20 Februari 2023 - 21:47

    Henk Van Atteveld:

    Wat een zware dag. Maar je hebt het gedaan en volbracht. Slaap lekker deze nacht en heb een welverdiende nachtrust.

    [e-1f6cc] [e-1f634] [e-1f4a4]


  • 20 Februari 2023 - 22:40

    Addy:

    Lieve Dorrie,

    "stoppen" of "opgeven" past gewoon niet in jouw vocabulaire, dat kon je toch weten!

    Alweer: chapeau!


  • 20 Februari 2023 - 22:50

    Martin W:

    Super knap van je Dorrie. Fijn dat die wandelwol bij jou ook zo goed werkt. Een hele fijne koele, rustige nacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bercianos del Real Camino

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 117435

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: