Van Reliegos naar Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Reliegos naar Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Reliegos naar Leon

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

22 Februari 2023 | Spanje, León

22 febr van Reliegos naar Leon 24 km

Overnachting ; Albergue de peregrinos de Reliegos.

Na een rustige nacht , vertrekken we o samen , rond half 9 .

De wereld ziet er Hollands uit ; grijs en somber. We hadden geen koffie . Hier voor moeten we 6 km lopen . Dat is te doen . In het dorp van de koffie ben ik iedereen al kwijt , maar dat vind ik prima . De koffie is top .

Bij mijn tweede koffiestop , bij een benzine pomp, blijkt dat Nacho achter mij loopt . Hij is in een koffie bar een fysiotherapeut tegengekomen , die zijn kuiten heeft gemasseerd en hem allerlei oefeningen heeft geleerd. Nacho heeft veel last van pijntjes her en der.Hij verbaast zich er over dat hij dat heeft en de ouderen niet . Mij verbaast het niet ; hij doet in zijn normale leven weinig aan sport, rookt veel , drinkt veel, eet ongezond en slikt veel pijnstillers . Een gezondere leefstijl helpt om de camino beter aan te kunnen .

Ik vind het gezellig om verder samen te lopen . De kilometers tellen zwaar ; beiden zijn we moe . We houden elkaar op de been .

De route is niet byzonder ; we lopen veel langs de weg. Wel gaatjes zon schijnen , dat geeft goede energie . Ik heb inmiddels een linker arm die veel bruiner is als de rechter.

Leon is bij binnenkomst niet bepaald mooi . Het begint met industrie, daarna vele, vele flats en daarna een wat meer gezellige stad , en daarna de prachtige binnenstad .

Het is zoeken naar de herberg . Deze ligt vlak bij de kathedraal.

In de herberg kom ik een Belgische vrijwilliger tegen . Hij is 83 , en heeft dit jaar tot zijn grote verdriet de camino op moeten geven . Vorig jaar liep hij nog 900km . Dan ben ik nog maar een groentje , en staan mij hopelijk nog veel caminojaren te wachten .

Met Nacho en Jacque doe ik boodschappen en weer komen we tot een mooie salade . De herberg is fijn ; aardige vrijwilligers en gekoppeld aan een nonnenklooster. Ik word meteen gedirigeerd naar de vrouwenkant , wat ik ongezellig vind . Ik waag het maar niet om te protesteren, misschien brengt dit ook wel rust .

Heel braaf gaan we allemaal naar de mis , waar vooral oude nonnen zijn. Toch een wat uitstervend ras, lijkt mij .

Ik heb vreselijke honger , en dan duurt zo'n mis lang

Daarna is het extra genieten van het eten , ik zoek mijn rustige vrouwenkant op .

Er is nog een andere vrouw hier , die ik niet ken . Zij zit alleen maar steeds op een matje, yoga of zen te doen .

Morgenvroeg moeten we om 8 uur hier weg zijn , dan moeten we ons vermaken tot 11 uur en dan mogen we weer naar binnen. Vreemde regels hebben die Albergues.. gelukkig mogen we de rugzakken hier laten


  • 22 Februari 2023 - 21:54

    Leny Vallenga :

    Met bewondering lees ik, weer 24 km gelopen!! Bravo Dorrie. Fijne dag in Leon [e-1f618]


  • 22 Februari 2023 - 22:01

    Minke:

    Leuke dag in Leon geweest. Mooie binnenstad, er is heel wat te zien. Ik denk dat ik er 25 jaar geleden geweest ben.

    Hartelijke groet, Minke


  • 22 Februari 2023 - 22:34

    Ans:

    Goed bezig Dorrie, helemaal top! Wat leuk om te lezen dat je in hetzelfde klooster slaapt waar ik heb geslapen. Idd, de vrouwen apart..

    Ga je de kathedraal bezichtigen in Leon?

    Héél erg mooi, de uitleg is er ook in het Nederlands. Zeer de moeite waard.

    Vlakbij het klooster is een leuk plein met leuke cafe" tjes. Genieten met een lekker wijntje [e-1f377][e-1f37e].

    Ik blijf je volgen. Buen camino.

    Liefs van mij. XX.


  • 22 Februari 2023 - 23:02

    Henk Van Atteveld:

    Ja, zo’n nonnenklooster heeft toch wel wat. Heel devoot slapen zonder mannen erbij. Dat je dat op jouw leeftijd nog moet meemaken. Maar het is wel goed voor je rust [e-1f602].

    Slaap lekker. Morgen weer een dag. [e-1f64b]‍[e-2642]️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, León

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 117321

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: