Van Ponferrada naar Villafranca - Reisverslag uit Villafranca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Ponferrada naar Villafranca - Reisverslag uit Villafranca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Ponferrada naar Villafranca

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

28 Februari 2023 | Spanje, Villafranca

28 febr van Ponferrada naar Villafranca

24 km

Overnachting ;Albergue Parroquial San Nicolas.

Vroeg wakker en na t ontbijt rond 8 uur op pad . Met Chio ga ik op zoek naar een bakker voor onderweg . Dit lukt goed in de stad . Weer loop ik vandaag met Nacho . De omgeving blijft mooi met hoge bergen om ons heen . Als we beginnen is het - 9. Dus goed koud . De zon maakt het snel aangenamer. Ik voel vandaag dat ik meer moe ben . De route van gisteren hangt nog in mijn benen en in mijn lijf .

De route vandaag is niet heel byzonder . Veel door stedelijk gebied.. de bergen om ons heen blijven indrukwekkend.

De uitzichten zijn vaak prachtig . Het komt vandaag minder binnen bij mij . Het is zoveel en ik ben gewoon moe.

Gelukkig is het stijgen en dalen veel minder vandaag .

De herberg heeft een beperkt aantal plaatsen . Deze hebben we gisteren geboekt . De vaste groep is er met nog een aantal Spaanse mannen .

Zal vannacht wel enig kabaal geven . S'avonds gaan we samen eten ; helaas moeten we tot 8 uur wachten voor we iets krijgen , vind ik veel te laat , maar weinig keuze . Het eten is lekker, maar pas 9.15 uur komen we het restaurant uit . Wat is het dan koud .

. OCebreiro staat op het programma, de hoogste berg van de camino . Er worden plannen gemaakt om extra vroeg op te staan en te vertrekken .Ik houd me wat afzijdig in het plannen maken . Hoop eerst op een goede nacht . Morgen is er weer een dag .

• 28 Februari 2023 - 22:12

Ans :

OCebreiro is klimmen Dorrie! Hoop dat je heel goed kan slapen en wat uitgerust zal zijn morgen. Bijzonder dorpje is het.

Maar je gaat best snel hoor, ruim over de helft. Blijven genieten en verwonderen, zoveel je kunt[e-1f9e1][e-1f607][e-1f970].

• 01 Maart 2023 - 09:00

J@n:

Je kunt ut Dorrie, stap voor stap[e-1f64f][e-1f3fb] en niet vergeten te genieten van elke stap! J@n[e-1f44d]