Van OCebreiro naar Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van OCebreiro naar Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van OCebreiro naar Triacastela

02 Maart 2023 | Spanje, Tríacastela

Van OCebreiro naar Triacastela 22 km (632)

Overnachting Albergue de peregrinos de O Cebreiro.

Deze ochtend hoeven we ons niet te haasten . Toch zijn er weer mensen die om 6 uur hun alarm af laten gaan . Heel irritant .

In het restaurant in het dorp kunnen we ontbijten .

De dag is mooi , de verse sneeuw schittert in de zon .

Het lopen wordt er niet gemakkelijker op . Het eerste stuk is vooral ploegen door de sneeuw. Als we dan ook nog bergop moeten is het zwaar ; mijn benen zijn als pap .

Gelukkig valt het stijgen vandaag mee . De omgeving is weer zo prachtig . Gallicie blijft voor mij het mooiste deel van Spanje ; nu is het met de sneeuw nog mooier .

Vandaag loop ik met Nacho en Q. Het is niet gemakkelijk ; sneeuw, ijs en modder . Heel erg oppassen dus . Het laatste stuk dalen we veel en dan loop ik alleen , heel rustig . Het blijft vermoeiend vandaag . De kilometers van gisteren waren er veel .

Dit keer arriveren we op tijd , om 3 uur in de herberg . Dit geeft net even wat meer rust .

Helaas is er geen keuken in de Albergue. Dit vind ik minder .

De mannen zijn meteen ( zoals gewoonlijk) naar het restaurant vertrokken . Zij sturen enthousiaste berichten in de appgroep. Chio , Jane en ik gaan eerst naar de supermarkt en dan ook naar het restaurant. Voor een keer eten we vroeg . Voor mij voelt dat veel beter . Niet met zo'n volle maag naar bed. Om 7 uur zijn we terug in de Albergue.

Wat schrijven , lezen en slapen .

Vandaag ben ik precies een maand op pad . Wat vliegt de tijd en wat ben ik happy dat ik dit kan doen . Over een week hopen we Santiago te bereiken . Enkelen willen doorlopen naar Finisterre, enkelen moeten naar huis .Ik heb de tijd , dus als alles meezit , loop ik door naar Finisterre.

Vanaf morgen zal de camino drukker worden . Vooral Spanjaarden starten hun camino in Sarria , zij lopen dan 100km . Ook kunnen studenten extra studie punten verdienen met een camino van 100 km .

Ik verheug me niet op meer drukt ..

Voor vandaag weer een mooie dag toegevoegd.

• 02 Maart 2023 - 19:51

Minke:

Mooi Dorrie, je bent tevreden. Inderdaad Galicië de mooiste provincie van Spanje. Ik zou willen dat ik er nog een keer naartoe kan.

Groet,

Minke

• 02 Maart 2023 - 20:40

Henk Van Atteveld:

Ook kunnen studenten extra studie punten verdienen met een camino van 100 km”.

Ja, zo ken ik de studenten weer. Voor punten doen ze (bijna) alles.

Hopelijk is het geen vrijblijvende opdracht, maar krijgt die ook inhoud (een verslag schrijven, mensen zoals jij interviewen of van dienst zijn, een presentatie geven).

Anders leren ze er denk ik niet zoveel van.

• 02 Maart 2023 - 20:59

Pet:

Gaaf die sneeuw ! Wel voorzichtig zijn, je hebt niet van die sneeuw spijkerschoenen lijkt me..misschien kun je het beste een helm opdoen, zo ' n mooie fietshelm, just in case..tja Sarria....toch iets anders...leuk dat je over Finisterre denkt...na Santiago wordt het dan weer rustiger denk ik.

• 02 Maart 2023 - 21:07

Goudsmits:

Hier ben ik weer voor even.Laatste tijd veel (mantel)zorgen voor mijn man gehad : de dagen vliegen, Quality-time voor mijzelf komt er niet van, maar samen genieten we van jouw verslagen en kennen de meeste namen terug van onze meesterlijke fietstocht. Ik zelf heb O Cebreiro te voet benaderd en weet helemaal hoe e.e.a. gevoeld heeft. En dan die sneeuw Dorrie, mijn hemel wat een ervaring om die pelgrimspaden zó te moeten lopen. Pffft, maar je geniet enorm lees ik en dat je van Galicië houdt is voor mij een waarheid als een koe! (maar die lopen er niet, hoop ik voor je!).Je schrijft ergens: wat fijn dat ik dit mag meemaken.Ik zeg het je nogmaals: ik heb momenten waarop ik (op een gezonde manier) jaloers op je ben. Geniet maar lekker van alles: de natuur, je gezelschap, je gezonde lijf (want dat mag er ook zijn zo te lezen) en alles wat je fysiek en psychisch zo goed doet!