Lourdes - Reisverslag uit Villiers-Saint-Denis, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Lourdes - Reisverslag uit Villiers-Saint-Denis, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Lourdes

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

27 September 2013 | Frankrijk, Villiers-Saint-Denis

Afgelopen 2dagen in lourdes geweest. Wat een theater; wat een leed en en verdriet. Zoveel zieke oude en gehandicapte mensen. Alles strak georganiseerd door talloze zusters in het wit en vele vrijwilligers.Ik was heel blij dat ik hier niet alleen was. Samen met Frans lukte het om ook de humor van het gebeuren in te zien. De godsdienst viert hier hoogtij. Veel wordt er gebeden. Echter wonderen bleven uit.Zelfs ons sprak het allemaal zo aan dat we liters gewijd water hebben meegenomen. Weer een byzondere ervaring.

En nu weer aan de wandel. Ik heb er heel veel zin in.vanuit Jean pied le port gaat het nu richting spanje. Naar San Sebastian.de dagen niet wandelen zijn heel goed geweest voor mijn blessure.ik ben gestopt met smeren en met de pillen. En het voelt goed. Ik blijf alert en zal geen dagen van meer als 30 km lopen. Dit kan hier ook omdat hier veel meer slaapgelegenheden zijn.

  • 27 September 2013 - 09:04

    Addy Goudsmits:

    Ha Dorrie,
    Wat ongelooflijk knap dat je, na dat "blessure-leed" weer aan de wandel bent! Ja Lourdes is een heel speciale ervaring! Als je in staat bent om ook even door het commerciële te kijken, speelt er zich heel wat af!Voor velen dáár is bidden ook een soort "lopen" maar voor velen geldt ook dat "lopen" bidden is, toch? Je gaat nu "mijn" route lopen, want ik red het hele stuk vanuit Nederland nooit.De komende verslagen zal ik dus nóg meer verslinden dan de verslagen die je tot nu toe hebt gegeven. Nogmaals : dank hiervoor!
    Tot een volgend verslag enne........kalm aan hè...!!!
    Addy (Valkenswaard)....ik-loop-mee!

  • 28 September 2013 - 19:42

    Dharmo:

    Lieve Dorrie,
    Fijn dat je voet het weer goed doet en je je tocht gewoon kunt voortzetten. Je komt nu wel in prachtige gebieden. Lourdes, ja heel bijzonder en indrukwekkend. Ik heb hier ook nog steeds een mini jerrycan staan met afbeelding van de Mariagrot en gevuld met Lourdeswater.In San Sebastian kun je heerlijk eten, daar staat de stad om bekend. Dat moet je dus zeker een keer doen in de oude binnenstad. Ik ben benieuwd wat je van de Pyreneeën vindt? Veel succes met het lopen in de bergen en veel liefs Dharmo

  • 30 September 2013 - 17:59

    Wil:

    Hoi Dorrie,

    Gelukkig kun je "in goeden doen" je tocht voortzetten, een wondertje op zich, toch ! Erin blijven geloven hè ! Je komt nu in het gebied vanwaar (volgens ik gelezen heb) heel veel pelgrims starten.
    Meer (goede) slaapgelegenheden dus denk ik, maar misschien ook wel meer bijzondere ontmoetingen.
    En nog steeds een zonnetje ! Ik verdenk je ervan dat je ons ook wat stuurt, het is hier ook nog steeds heel aangenaam.
    Een geweldig laatste deel van je tocht gewenst voor jou en je loopmaatje, pas goed op jezelf en geniet !
    Liefs, Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Villiers-Saint-Denis

Santiago De Compostella

De bedevaartroute bewandelen richting Santiago de Compostella.

Recente Reisverslagen:

02 November 2013

thuis

31 Oktober 2013

heilige

28 Oktober 2013

De laatste lootjes

26 Oktober 2013

Vilalba

24 Oktober 2013

op mijn verjaardag in ribadeo
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 115504

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: