Krijsende koreaanse babies - Reisverslag uit Rabanales, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Krijsende koreaanse babies - Reisverslag uit Rabanales, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Krijsende koreaanse babies

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

25 November 2018 | Spanje, Rabanales

24 november Van Rabanal de Camino naar Weer een onrustige nacht . Er zijn Koreaanse pelgrims die hun eenjarig kind meenemen op pelgrimstocht , en laat die nu net naast mij liggen . Een eenjarig kind huilt wel eens s’ nachts. Ik zou gedacht hebben ; laat het kind lekker bij oma. Beter voor t kind , beter voor de ouders en heel waarschijnlijk ook voor oma , het is een lief en schattig kindje. Mensen maken allen hun eigen keuzes. Gezellig ontbeten , zodat de dag goed begint . Weer word ik door Ursula met tips overladen, waar ik eigenlijk steeds minder op zit te wachten . Bij wijze van spreken , weet zij precies te vertellen wat er na de volgende bocht gebeurt . Ook weer iemand die eigen keuzes maakt , om voor de vijfde keer dezelfde camino te lopen . Voor mij is het avontuur , het nieuwe, het spannende , waar kom ik nu weer terecht ;wat deze reis juist zo leuk maakt . Ik zou nooit 2 keer dezelfde reis maken ; er zijn zoveel mogelijkheden . S’ morgens met goede zin vertrokken . Frisse bewolkte mooie ochtend . Al snel begint het stijgen . Zo dat is hard werken , vandaag . Wat ik ervoor terugkrijg is een prachtige omgeving . Bergen met besneeuwde toppen , alle herfstkleuren , geel , bruin en groen . Enorme hoogteverschillen . Het is overweldigend . Heel moeilijk om zoiets in woorden uit te drukken . Ook foto’s maken van vergezichten kan voor mij nooit de realiteit weergeven , zoals ik dat beleef. Ik loop deels door de sneeuw. Omdat het niet waait is de kou goed te hebben . Steeds als ik onderweg ga rusten komt Ursula weer in mijn nek hijgen . Het gaat mij irriteren , en ik wil van haar af . Uiteraard weet zij de beste herberg, waar ze voor de 5 de keer komt . Als ik haar uitleg dat ik doorloop, is ze hevig teleurgesteld. Voor mij betekent dit 8 km verder. Dit is vooral dalen , dus dat is goed te doen . Wel een gevaarlijke weg , met haarspeldbochten. Steeds luister ik of er auto’s aankomen , er zijn punten zonder enig uitzicht , voor het verkeer . Ik ben blij als ik in Molaniseca aankom . Intussen is het gaan regenen . Een lieftallig plaatsje , maar door het grijze en regenachtige komt het minder uit de verf. Ik ben in de herberg de enige . De 2 dames die het runnen , balen er van dat ik de enige ben . Ze serveren geen eten en ook geen ontbijt meer en ze besluiten om morgen te stoppen en dicht te gaan , voor de winter . Ik vind het nu wel weer even relaxed , alleen zijn . Geen krijsende Koreaanse babies en geen zeer goedbedoelende Ursula om mij heen Verstuurd vanaf mijn iPhone


  • 25 November 2018 - 13:21

    Wil:

    Ga op je eigen gevoel af Dorrie. Zo langzamerhand ben jij ook een ervaren caminoer! Advies is leuk maar laat iedereen zijn eigen fouten maken en zijn eigen overwinningen vieren. Knap dat je je ondanks blèrende baby’s, bemoeizieke dames, chagrijnige chauffeurs en barretjes zonder douche en ontbijt niet laat kennen en stug je kilometers loopt. Sterke vrouw. Respect hoor. Mooi vervolg van he tocht. In gedachten loop ik een stukke met je mee !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 115537

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: