Afscheid - Reisverslag uit Carrascalejo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Carrascalejo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Afscheid

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

01 December 2019 | Spanje, Carrascalejo

december
El Carrascalejo
28,2 km
Ik wandel nu ruim een week . Ik heb het helemaal maar mijn zin , en met het weer bof ik tot nu toe enorm. In november kun je van alles verwachten . De meeste dagen tot nu toe loop ik in t- shirt. Had ik niet verwacht .Als ik zo doorloop ga ik Salamanca halen voor 15 dec .
Voor vandaag zijn voorspellingen minder ; er wordt regen verwacht.
Om 8.15 beginnen we , Manuel en ik , te lopen . Het is kouder, waterig koud. Dus regenjas aan en rugzak ingepakt.
Het wordt vandaag of Mérida of een dorp later, afhankelijk van weersomstandigheden en mijn energie
Afgelopen nacht heeft het flink geregend, daardoor is het pad enorm modderig . De klei plakt aan de schoenen en maakt deze kilo’s zwaarder. Toch zijn we al om half 12 in Mérida. De regen is meegevallen ; af en toe een buitje , dat door de harde wind snel wordt weggeblazen .
In Mérida heb ik vooral honger en wil ik eten ; omdat het zondag is en nog geen 12 uur is dit lastig zoeken . Uiteindelijk vinden we in t centrum een barretje en hoe toevallig daar is ook Nacio. Door het eten voel ik energie terugkomen en ik besluit tot het volgende dorp door te lopen . Nacio heeft al gebeld en zich ervan verzekerd dat de herberg open is.
Nu is het afscheid nemen van Manuel , hij gaat met de BlaBlaCar naar Cordoba, moet dinsdag weer aan t werk . Jammer dat hij weggaat! We hadden het leuk samen . Hij heeft mij uitgenodigd om bij hem langs te komen thuis . Dat laat ik nog maar even in t midden.
Vol energie begin ik aan t tweede deel van vandaag.
Eerst even de weg zoeken uit Mérida , tot er weer gele pijlen zijn .
De route is mooi ; een goed wandel/fietspad dit keer, zonder modder.
Het pad komt uit bij een groot stuwmeer, en daarbij een mooi aangelegd recreatie oord. Dure vakantiehuisjes, en ook vele dagjesmensen die hier wandelen. Ineens komt er toch een flinke bui aan en ik schiet naar binnen in een soort strandtent.
Het is er leeg , gedekte tafels en 4 man personeel komen op mij af ; zij zijn zwaar teleurgesteld als ik alleen een koffie bestel.
Ik krijg echt vieze, koffie , die minstens 3 dagen oud is en er staat een radio aan , die vreselijk staat te kraken. Ik snap werkelijk niet dat zij dit niet horen. Mij irriteert het erg . Zodra het droog is wegwezen hier.
Als ik vertrek merk ik dat mijn rugzakhoes weg is ; verloren dus.
Helaas, jammer ; maar als dit het enige is dat ik kwijtraak valt het wel mee. En ik denk dat ik zoiets ook los kan kopen in bv Salamanca.
De route blijft mooi ; het wordt weer een stil pad en het gaat door een stuk bos .
Zware wolken , dreigende luchten en regenbogen ; daarbij veel zon .
Net als ik op de plek van bestemming aan kom begint het echt te regenen ; en dan houdt het de komende uren niet meer op.Ik ben moe als ik aankom , en heel blij dat ik er ben .
Nacio is er al . We drinken een wijntje , en hij vertelt over honden , wolven en beren, die allemaal in Spanje wonen. Hij stelt mij gerust over de honden . Een eigenaar van een bijtende loslopende hond kan hier een gevangenisstraf krijgen. Dat klinkt goed!
Het is een prachtige nieuwe herberg, met een restaurant erbij.
Een wasmachine en droger, fijne douches en toiletten . Kortom erg luxe.
S’avonds goed eten met de fles wijn op tafel voor 8,50.
Met Nacio is het kontakt heel anders . We hebben een echt gesprek ; over werk, familie en wat er nog meer allemaal langskomt . Heel gezellig .

• 02 December 2019 - 09:57

Janina:

Geweldig Dorrie om je reisverhalen te lezen.
    Wij lopen ook wel regelmatig maar dat is meestal tussen de 5 en 8 km.
    Dan weer naar huis en warmte, koffie enz.
    Succes met je reis!
    Groet Janina

• 02 December 2019 - 21:18

Gon Kremers:

Ha Dorrie, ik geniet er weer van om jouw verhalen te lezen, zo levendig en bijna fotografisch. Je loopt zo met je mee ( zonder de lasten alleen de lusten).

• 02 December 2019 - 23:14

Jab:

Je bent weer goed bezig Dorrie ! Dikke kilometers per dag al de laatste paar dagen, je laat je natuurlijk niet kennen voor de mannen, maar je kunt het en je bent weer helemaal in je rol