Maandagochtend - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Maandagochtend - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Maandagochtend

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

30 December 2019 | Spanje, Salamanca

30 december
Salamanca
Het is maandagochtend, en hier word ik altijd heel blij van . In mijn geheugen staat nog scherp gegrift de tijden dat ik naar mijn werk moest. De maandagen waren een kwelling . Ik sliep heel slecht van zondag op maandag. Ik begon dus doodmoe aan mijn werkweek . Nu ben ik op de maandagochtenden gelukkig en realiseer ik me nog meer hoe relaxed mijn leven nu is .
Het ontbijt met de dames houd ik luchtig . Ik heb hen de toestemming gegeven voor een extra nacht . Tja ... waarom niet , ik kreeg die kans het vorig jaar ook en het is te begrijpen dat mensen een dag extra in deze mooie stad willen blijven .En verder is er niemand . Ik druk hen wel op het hart om voor oudejaarsavond een andere herberg te reserveren.
Weer een frisse stralende ochtend . Ik ben inmiddels een vaste gast op het Plaza Major ; een van de mooiste Spaanse pleinen . S’morgens staat aan de ene kant de zon en in de middag aan de andere kant .
Er gebeurt deze dag weinig spectaculairs . Ik beklim nog de toren van de andere kathedraal. Met weer een mooi uitzicht . Ik merk dat ik klaar ben met Salamanca en met de herberg . Ik ben er aan toe om weer op pad te gaan en te wandelen.
Er komen vandaag geen pelgrims meer.
Ik ben deze avond met de 2 mediterende dames. Zij laten mij met rust ; zij houden zich op in de slaapzaal . Zijn hoogstwaarschijnlijk druk met mediteren .
Als zij naar beneden komen maken zij eten klaar. Ik heb geen zin in hen en ik vraag hen om de herberg te bewaken ; zodat ik naar buiten kan . In de stad is het druk . Ik voel me wat verloren tussen al deze mensen . Vreemd is het dat als ik alleen in de natuur loop ik me nooit alleen voel... en nu met al die mensen om me heen .
Ik gun mezelf een wijn .Het is in de barren erg druk. Tot ik een bar zie die helemaal leeg is . Die past op dit moment bij mij . Ik kijk even 10 minuten op telefoon en dan om me heen ; en de bar zit vol . Ik snap niet goed wat hier gebeurd is. De barman was wat somber , oogt nu blij en opgewekt. Het is nu weer een ouderwets , voor mij bekende Spaanse bar met veel herrie; hardpratende mensen , muziek , tv en veel tl licht .
Als ik terug kom in de herberg vertrekken de dames snel naar boven ; en ja, om te mediteren. Ik vind dat niet erg . Eet en lees nog wat. En dan is de voorlaatste dag van mijn verblijf hier en van het jaar 2019, voorbij.

  • 30 December 2019 - 22:04

    Janinavanderlaarse:

    Hoi Dorrie, ik geniet van je verslagen, heb nog even ons fotoboek van Spanje 2012 er bij gehaald, wat een prachtige stad is Salamanca. Ik wens je alle goeds toe voor 2020 en veel wandelplezier, of hostalieren. Groetjes Janina

  • 30 December 2019 - 22:10

    Joke:

    Hallo Dorrie, het was leuk om jouw tijd in deze herberg te volgen. Kreeg steeds enorm veel zin om ook weer op pad te gaan. Als ik het goed begrijp, dan ga jij op 1 januari weer aan de wandel; een mooie en sportieve start van het nieuwe jaar. Ik wens je een gezellige jaarwisseling (misschien krijg je onverwachts nog leuke pelgrims op bezoek) en een mooi, goed, gezond, sportief 2020 met ontelbare geluksmomenten. Adiós y buen camino.

  • 31 December 2019 - 08:47

    Wil:

    Hoi Dorrie
    Ik heb je met heel veel plezier gevolgd op deze nieuwe ervaring en zag je in gedachten met al deze mooie en minder mooie mensen of dwalend door Salamanca.
    Heerlijk om niet aan het werk te hoeven en je tijd te kunnen nemen. Ik geniet er nog elke dag van !
    Ik wens je een mooie laatste dag van 2019, een fijne jaarwisseling en een nieuw jaar met net zulke mooie momenten in je leven, hetzij in Vught, hetzij “en route.
    Knuffel voor jou !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 115504

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: