Meditatie - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Meditatie - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Meditatie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

29 December 2019 | Spanje, Salamanca

29 december
Salamanca
Als ik opsta zit Hun al beneden met zijn klassieke muziek hard aan .Ik heb met Hun en met de fietsers een gezellig ontbijt . Het heeft vannacht 5 graden gevroren. Dus de wandelaar en fietsers moeten zich erg dik aankleden om de kou te trotseren . Later op de dag wordt het gewoon warm ; ik zit dan in t-shirt op het terras. Zo heerlijk! Helaas is het al weer snel 4 uur en moet ik terug . Zodra ik in herberg ben komen er 2 dames binnen en zowaar Nederlandse dames. Na kennismaking en inschrijving gaan zij naar de stad . Dan komt Herman binnen . Herman is een soort kontakt persoon tussen de Spaanse Associatie en het Nederlandse genootschap. Herman had zich al aangekondigd. Hij reist in deze kersttijd door Spanje en bezoekt diverse herbergen .Hij heeft op veel plaatsen gehospitaleerd. Hij komt met zijn vrouw; brengt een Groninger koek mee, en we drinken samen koffie. Hij blijkt Pepe mijn opvolger hier goed te kennen . Hij vertelt over de organisatie van het hospitaleren; waar toch meer bij komt kijken alsdat ik gedacht had.
Heel leuk dat hij langskomt . Hij was nog niet in deze mooie herberg geweest.
De Nederlandse dames drinken een kopje thee ; ook zij zijn weer byzonder. Helemaal vol van mediteren . Zij doen dit geregeld 3 maanden in India. In mijn ogen heel fanatiek; ik zou dit ook jammer van mijn tijd vinden .Ik vertel dat ik aan Zenmeditatie doe . En dat het wandelen voor mij ook een soort meditatie is. Als we langer doorpraten over dit thema vinden zij dat ik nog veel te leren heb . Zij brengen het alsof zij de wijsheid in pacht hebben ;en ik ga daardoor afhaken . Ik vraag me in zo’n situatie af ; wat is er met hen , waarom zij dit zo nodig hebben .
Ook nu weer een byzonder interessante avond.

• 30 December 2019 - 08:06

Jab:

Dorrie, jij noemt dit interessante dames. Als ik het goed lees, zijn het arrogante dames, waarvan jij de ware aard en achtergrond niet boven water hebt gekregen. Goed dat je afgehaakt bent ! Ben benieuwd hoe het verloop met deze 2 verder gaat bij jou in de herberg,.....

• 30 December 2019 - 11:07

Addy:

Hoi! Wat is het toch vreemd dat we hier volop in de Kersttijd (en niet te vergeten de kerst-sfeer) zitten en dat jij daar in Salamanca rondhuppelt, heerlijk soms kunt genieten van de Spaanse zon, en een heleboel ervaring opdoet met hospiteren, met mensen ontmoeten die rust verdienen en die allemaal in een geheel andere levenssituatie verkeren.....ik blijf benieuwd naar je (verhalen)! Ik schrijf iets minder omdat ik al een hele tijd fulltime mantelzorger ben voor mijn lieve man die volgende maand een operatie moet ondergaan. Hij heeft vreselijke pijn en kan eigenlijk niets. Ik wel, dus dat doen we dan maar voor tweeën!Geen nood ik hoop op een goede afloop!
    Dorrie succes met je opvang van vermoeide pelgrims en geniet zelf ook van het onderweg-zijn! Altijd boeiend! alvast een vreedzame, veilige en optimistische jaarwisseling! God weet (!) wat 2020 voor je gaat brengen! Lieve groet,Addy
    P.S. Lach maar een beetje om je "interessante dames".....!

• 30 December 2019 - 12:00

Jan Van Laarhoven:

Dorrie,
    Mediteren is als ademhalen, nie over lullen , gewoon doen, laat die dames lekker iets anders nastreven , gewoon op de grond blijven