2020 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 2020 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

2020

01 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

31 december
Salamanca
Een mooie stralende ochtend . Ik merk hier al dat de dagen langer worden . De zon komt vroeger en verlaat ons later.
De natuur blijft zijn werk doen . De dames zijn er helemaal klaar voor om op pad te gaan . Bij het ontbijt bespreken we elkaars werksituatie. Uiteraard zitten zij in de hulpverlenende branche. Ik had niet anders verwacht. Ook blijken zij een lesbisch stel . Dat had ik ook ergens gevoeld ; nu spraken zij het uit. We gaan prima uit elkaar .
Dan ga ik de kamer voor mijn opvolger Pépé klaarmaken , en mijn laatste wasje hier doen .
Hij arriveert om 11 uur.
Hij komt met de auto vanuit Zammorra. De hospitalereo’s vanuit die plaats heeft hij meegebracht . Zij vinden het leuk om te kijken hier. Ik zet koffie voor hen met de Groninger koek van Herman die goed in de smaak valt.
Pépé maakt mij duidelijk dat zijn broer, die vanavond komt ,eten en drank meebrengt ; dat klinkt wel heel leuk . Nu hopen wij beiden dat er geen pelgrims komen vanavond .
Ik wijs Pépé de weg naar het ziekenhuis , waar hij kan eten de komende 14 dagen .
Pépé is een aardige man en met Translate komen we een heel eind met onze communicatie.
Na 4 uur komt zijn broer met vrouw en een auto vol met spullen . Dat wordt vast heel lekker eten vanavond . Voor mij wel redelijk vermoeiend met 3 Spanjaarden , die een poco Engels praten .
Thuiscvind ik oudejaarsavond soms een lastige avond . Hier wordt alles gewoon geregeld .
Het is fijn als Pépé met zijn familie de stad ingaat ; heb ik even rust.
Victor komt langs , hij brengt een fles wijn mee en neemt ons daarna mee naar de kroeg, waar we ook weer wijn drinken . Daarna eten we heerlijk; de broer van Pépé houdt van koken , en dat is te merken . Ik ben door taal een buitenstaander; maar zo voelt het niet . Ik snap de grote lijnen en breek met de Google translate in . Dit is lachen !
Om half 12 gaan we naar het Plaza major . Hier is het druk ; maar de aktiviteiten vallen tegen . Nauwelijks vuurwerk, geen muziek en bovendien is het vreselijk koud. We zijn redelijk snel weer terug in de warme herberg.
Pépé vindt het niet verstandig dat ik morgen ga lopen ; het is een rare dag , alles is dicht. Waarom niet een dagje langer blijven . Ik ga er een nachtje over slapen .

• 01 Januari 2020 - 02:48

Dorrie blijf nog een nachtje bij Pépé, hij is aardig en gezellig, en idd net als in Nederland is alles dicht, ongezellig langs de weg. Nog één dagje Salamanca !

• 01 Januari 2020 - 09:30

Lekker nog even blijven Dorrie en genieten van het gezelschap van deze aardige mensen, lekker eten, wijntje en morgen met frisse moed de wijde wereld en het nieuwe jaar in. Dat het je veel moois mag brengen. Happy New Year !

• 01 Januari 2020 - 09:31

2 keer. Moet zeker een mooi jaar worden !

• 02 Januari 2020 - 11:52

Addy:

Bij al het goede dat je door iedereen wordt toegewenst, sluit ik me van harte aan Dorrie! 2020 een mooi en spannend jaar voor jou wedden? Loop ze!