Weer op pad - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Weer op pad - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Weer op pad

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

01 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

1-1
15.4 km
Calzada de Valduciel
Ondanks of dankzij de hoeveelheid alcohol , heerlijk geslapen . Ik word gewekt door een stralende zon . Meteen weet ik het ; ik ga wandelen vandaag . Dit tegen de goedbedoelende adviezen in . Ik heb er te veel zin in en voel me energiek.
We doen het allemaal rustig aan , koffie en lekker ontbijten . Ik wijs Pépé de weg in de praktische zaken .Om 12 uur gaan we op pad .
Pépé brengt mij een eind op weg , Salamanca uit. Ietwat weemoedig neem ik afscheid van deze mooie stad. Ik heb er een goede tijd gehad; een mooie ervaring rijker.
Afscheid van Pépé; wij gaan elkaar vast nog eens ontmoeten. Pépé heeft een belangrijke rol in het gebeuren rondom hospitalereo’s. Organisatie van bijeenkomsten e.d.
En dan loop ik weer , heerlijk voelt dit .Het eerste stuk is nog langs de weg . En dan kan ik een zandpad op. Ik kom weer in de stilte. Loop langs akkers die er leeg en verlaten bij liggen . Dit keer zelfs geen koeien of schapen .Het is warm , het vest gaat uit . Ik voel me weer helemaal happy zo.
Het is wel wat spannend of ik in het beoogde dorp een slaapplek ga vinden . Ik heb diverse keren naar de algemene herberg gebeld, maar kreeg geen gehoor.
Als ik er aankom ziet het dorp en ook de herberg er verlaten uit . Naast de algemene herberg is er nog een toeristische herberg . Ook daar krijg ik geen gehoor. Ik loop wat rond en zie een bar waaruit geluid komt ; en ja die is open . De mensen daar weten niets over de herberg. Dan gaat mijn telefoon; dit blijkt de eigenaar te zijn van de toeristen herberg , Oscar. Hij komt over 5 minuten. Dat is een opluchting. Ik had vanochtend gekscherend tegen Pepe gezegd dat ik terug zou lopen als ik geen slaapplek zou vinden . Echter veel zin heb ik daar nu niet in .
Oscar begint mij meteen te zoenen en nieuwjaar te wensen ; ik voel me wat overdonderd; maar hij is een aardige jongeman.
Een prachtige slaapplek . Met een handdoek , en weer van die heerlijke flanellen lakens,een kachel , een keuken en een ontbijt, kan niet beter.
Ik ga terug naar de bar , waar inmiddels een luidruchtige kaartclub actief is . Het meisje achter de bar vraagt 60 cent voor een glas wijn . Wat een verschil met Salamanca; dat is , als ik goed reken , 500% duurder.
Ik heb , na de overdaad van gisteren geen zin om in restaurant te eten . Ik doe het vanavond met de restjes vanuit Salamanca.
Ik kruip vroeg mijn flanellen bed in .

  • 01 Januari 2020 - 22:55

    Addy:

    Bonne route Dorrie!

  • 02 Januari 2020 - 09:12

    Ineke:

    Heel veel succes met je wandeling!

  • 02 Januari 2020 - 17:04

    Jab:

    Dorrie, toch een heel goeie start gemaakt in het nieuwe jaar, ook mijn advies niet opgevolgd. Je bent en blijft een zondagskind. Dat is heel veel waard ! Je maakt er weer een mooi jaar van 2020 een jaar van de grote veranderingen,....!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 117388

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: