Weer op pad - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Weer op pad - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Weer op pad

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

01 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

1-1
15.4 km
Calzada de Valduciel
Ondanks of dankzij de hoeveelheid alcohol , heerlijk geslapen . Ik word gewekt door een stralende zon . Meteen weet ik het ; ik ga wandelen vandaag . Dit tegen de goedbedoelende adviezen in . Ik heb er te veel zin in en voel me energiek.
We doen het allemaal rustig aan , koffie en lekker ontbijten . Ik wijs Pépé de weg in de praktische zaken .Om 12 uur gaan we op pad .
Pépé brengt mij een eind op weg , Salamanca uit. Ietwat weemoedig neem ik afscheid van deze mooie stad. Ik heb er een goede tijd gehad; een mooie ervaring rijker.
Afscheid van Pépé; wij gaan elkaar vast nog eens ontmoeten. Pépé heeft een belangrijke rol in het gebeuren rondom hospitalereo’s. Organisatie van bijeenkomsten e.d.
En dan loop ik weer , heerlijk voelt dit .Het eerste stuk is nog langs de weg . En dan kan ik een zandpad op. Ik kom weer in de stilte. Loop langs akkers die er leeg en verlaten bij liggen . Dit keer zelfs geen koeien of schapen .Het is warm , het vest gaat uit . Ik voel me weer helemaal happy zo.
Het is wel wat spannend of ik in het beoogde dorp een slaapplek ga vinden . Ik heb diverse keren naar de algemene herberg gebeld, maar kreeg geen gehoor.
Als ik er aankom ziet het dorp en ook de herberg er verlaten uit . Naast de algemene herberg is er nog een toeristische herberg . Ook daar krijg ik geen gehoor. Ik loop wat rond en zie een bar waaruit geluid komt ; en ja die is open . De mensen daar weten niets over de herberg. Dan gaat mijn telefoon; dit blijkt de eigenaar te zijn van de toeristen herberg , Oscar. Hij komt over 5 minuten. Dat is een opluchting. Ik had vanochtend gekscherend tegen Pepe gezegd dat ik terug zou lopen als ik geen slaapplek zou vinden . Echter veel zin heb ik daar nu niet in .
Oscar begint mij meteen te zoenen en nieuwjaar te wensen ; ik voel me wat overdonderd; maar hij is een aardige jongeman.
Een prachtige slaapplek . Met een handdoek , en weer van die heerlijke flanellen lakens,een kachel , een keuken en een ontbijt, kan niet beter.
Ik ga terug naar de bar , waar inmiddels een luidruchtige kaartclub actief is . Het meisje achter de bar vraagt 60 cent voor een glas wijn . Wat een verschil met Salamanca; dat is , als ik goed reken , 500% duurder.
Ik heb , na de overdaad van gisteren geen zin om in restaurant te eten . Ik doe het vanavond met de restjes vanuit Salamanca.
Ik kruip vroeg mijn flanellen bed in .

• 01 Januari 2020 - 22:55

Addy:

Bonne route Dorrie!

• 02 Januari 2020 - 09:12

Ineke:

Heel veel succes met je wandeling!

• 02 Januari 2020 - 17:04

Jab:

Dorrie, toch een heel goeie start gemaakt in het nieuwe jaar, ook mijn advies niet opgevolgd. Je bent en blijft een zondagskind. Dat is heel veel waard ! Je maakt er weer een mooi jaar van 2020 een jaar van de grote veranderingen,....!!!