7 januari Eleveld 22 km (432km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 7 januari Eleveld 22 km (432km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

7 januari Eleveld 22 km (432km)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

07 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

De “ vrienden van de fiets” van afgelopen nacht waren erg formeel . Voor de eerste keer maakte ik het mee, dat de man moeilijk deed over het punt dat ik vroeg of ik de overgebleven sneetjes brood mee kon nemen voor onderweg.Omdat ik geen lunchpakket had besteld .Ietwat sneu vind ik dit van mensen die in een kast van een huis wonen, met een supermooie inrichting. Ook hadden zij over het matras een plastic laag . Dat slaapt , in ieder geval voor mij , zeer onaangenaam. Zo kom ik zeer verschillende mensen tegen.
Het is een frisse ochtend , fijn om te lopen. Eerst loop ik over een groot terrein van een psychiatrische inrichting, Dennenoord . Het lijkt op Voorburg in Vught . Daarna loop ik vooral door bossen en langs heide. Heerlijk vind ik dit , veel fijner als het open polderland. Gelukkig staat de route goed aangegeven , anders had ik het lastig gevonden . Uren loop ik er helemaal alleen . Een man kom ik tegen . Hij vertelt dat het normaal druk is , maar nu helemaal niet . Hij vindt het in deze omstandigheden lopen meer het echte , geen horeca, kou en alleen , lekker afzien.Ik ben het uiteraard helemaal met hem eens!
Het is een heerlijke wandeldag . Eerst loop ik door de modder... uitkijken dat ik niet val ... later wordt het zandgrond. Deze grond is rul en zwaar lopen . De heide is zeer uitgestrekt, en zal in de bloeitijd prachtig zijn .Ook de typische Drentse hunebedden kom ik tegen , schapen en Schotse hooglanders. In Rolde doe ik boodschappen , daarna wijk ik van de route af omdat ik moet overnachten . Dat is nog 7 km ; en dan regent het . Het wordt waterig ijskoud en de route is vooral langs de weg . Wat Ben ik blij als ik er ben ; een warm plekje ; weer een huis voor mij , met een aardige mevrouw, die mij welkom heet , met zelfgemaakte appeltaart.Erg nat ben ik ... een warme douche doet wonderen .
Ik ben moe ... en gebruik de avond om bij te komen .

• 07 Januari 2021 - 22:13

Gon:

Ha Dorrie, heerlijk om te worden ontvangen met appeltaart als je zo nat en koud bent. Weer een tegenhanger tegen de krenterigheid van die ochtend.
    Mooi zeg over het Drentse weidegebied.
    Wandel ze weer verder.

• 08 Januari 2021 - 08:10

Peter:

Ha Dorrie,
    Vandaag moet het droog blijven met zelfs zon s' avonds. Zijn jouw schoenen 's morgens goed droog ? Ook de rest van de week droog. Schotse hooglanders zeg je..exotisch, toch weer anders dan de zwart witte koe. Veel roofvogels ook denk ik..? ok, veel plezier.

• 08 Januari 2021 - 12:43

Henk:

Hoi Dorrie
    Mooi elke dag iets over je te lezen.
    Nu weet je ook hoe je aan een groot huis kunt komen!! Niks weggeven!!
    Geniet van de volgende etappe
    Groetjes Henk