11 febr Amsterdam ( bijna) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 11 febr Amsterdam ( bijna) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

11 febr Amsterdam ( bijna)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

11 Februari 2021 | Nederland, Amsterdam


Dat is dan de laatste ochtend aanzitten aan een super ontbijt . Dit keer bij bnb de hofnar, vlakbij het Vrijthof . Hier mogen we wel gewoon samen met andere gasten in de eetzaal ontbijten . Iedereen legt de wirwar aan regels anders uit . Meteen merk ik hoe gezellig dit is . We praten met medegasten en met de eigenaar Ben . Een meisje moet vandaag auditie doen voor de toneelschool . Zij is er samen met haar vader. Ben heeft het goed voor elkaar . Hij heeft het bnb gebouw in eigendom , en tevens appartementen en een villa in Portugal . Ben wijst ons erop dat we niet meer bij booking. Com moeten reserveren. Zij pakken te veel van het bedrag en vangen miljoenen overheidssteun. Dit knoop ik goed in mijn oren .
Wij lopen naar het station . Eerst zijn we op het vrijthof , waar ik heel verdrietig van word. Het bruisende, zeker in deze carnavals tijd is weg . Alle restaurants en cafés zijn dicht en veel zelfs dichtgetimmerd.
Met heimwee denk ik terug aan het carnaval . De hele stad hoort vol te zijn , met muziek en dansende en zingende mensen ... en nu niks ... doodse stilte.....
Ik zit nu in de trein naar Amsterdam . Het nare gevoel laat mij niet los ... dit heeft zeker ook te maken met het stoppen van het wandelen .Nu naar de camping gaan is met deze kou niet aantrekkelijk .
Maar wat was het Pieterpad een mooie ervaring. Alle weertypes maakte ik mee. Tot zelfs op het einde jaagsneeuw, waar ik eerder nooit van had gehoord. En wat is Nederland mooi en divers . Toch blijft voor mij Zuid Limburg de top .Dit kwam misschien ook door het prachtige zonnige winterweer, door de sneeuw in de bossen en de velden , met geweldige vergezichten en door het gezelschap van Tom . Heel fijn om dit met mijn zoon te doen . We waren goed op elkaar ingesteld . We hadden mooie gesprekken en mooie stiltes. Ik snap beter de dilemma’s waar hij mee worstelt. Het valt niet mee om in deze tijd dertiger te zijn . Voor degenen die mij volgden heel hartelijk bedankt, ik hoop jullie snel te zien met of zonder corona regels.

  • 11 Februari 2021 - 12:17

    Addy:

    Dag Dorrie.Allereerst proficiat met het einde en het fantastisch volbrengen van zo'n prachtige reis door ons inderdaad mooie landje. Je hebt veel getrotseerd:slecht weer, sneeuw, storm, regen, zon (want dat kennen we eigenlijk ook wel),koude, soberheid, luxe (kenden we dat vóór de ¸corona niet veel te veel?) leuke mensen, stugge mensen, gastvrijheid, eenzaamheid etcetera etc jij kunt zelf het beste de riedel aanvullen.
    Het was weer heerlijk om het te lezen. Omdat ik zelf in een moeilijke en zeer zorgelijke situatie verkeerde, lukte het me niet om je iedere dag te volgen en om je iedere dag even te schrijven. Ik ben al een heel jaar 24/7 mantelzorger voor mijn lieve man die een heel moeilijk (ziekenhuis) jaar achter de rug heeft.Vandaar.
    Ik wacht weer op de volgende (voet) reis, en wedden dat die er komt? Alle goeds Dorrie en nogmaals dank voor de communicatie! Liefs, Addy

  • 11 Februari 2021 - 18:23

    Dorothé:

    Ik heb genoten van je mooie verhalen.

  • 14 Februari 2021 - 11:19

    Koosje:

    Nou Dorrie je bent een topper! Geen berg te hoog, geen wind te striem, geen sneeuw te rul. Nu lekker uitrusten en op naar nieuwe uitdagingen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: