9 februari Valkenburg 25 km (958 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 9 februari Valkenburg 25 km (958 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

9 februari Valkenburg 25 km (958 km)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

09 Februari 2021 | Nederland, Amsterdam

Ook weer een heel gezellig ontbijt . Han brandt zelf de koffiebonen; die koffie is dus voortreffelijk. Ook maakt hij zelf pindakaas en hazelnoot pasta. Tevens maakt hij zelf wijn .Gisteren hoorden we dat hij zelf garen spint . Dus allemaal heel byzonder . Margriet is de aanjager; is duidelijk in haar mening ; zij ging , omdat ze slecht sliep, vanmorgen om 5 uur flyeren in de buurt , tegen het coronavaccin. Vol van alle verhalen vertrekken wij met de nodige energie op pad . Een stralende koude zonnige witte dag . Vannacht is hier een klein beetje sneeuw bijgekomen . We lopen middels een berg terug naar Put , om weer op het Pieterpad te komen . Sowieso zitten er vandaag de nodige klimmetjes in . We lopen door bossen , die mooi glinsterend wit zijn .Ook langs velden waar de modderige paden veranderd zijn in ijspaden . Dat is goed uitkijken .De uitzichten zijn byzonder mooi . Vergezichten van de dorpen in de omgeving met allemaal minstens een kerktoren.
Het is helder met een strak blauwe hemel .Lunchen doen we op een bankje in de zo’n . Heerlijk warm en lente achtig.
Het tempo van Tom gaat met de dag omhoog . We hebben het gezellig samen . Soms praten we en vaak niet .
We komen bijtijds in Valkenburg aan; waar we een pensionhotel hebben geboekt . Dit is weer eens iets anders .We hebben alleen een kamer, geen waterkoker, niets om te eten , of iets klaar te maken .
Hiervoor moeten we dus nog op pad . Tegen die tijd is het ijzig koud; en restaurants zijn uit de buurt . In Valkenburg is het stil ; en na enig zoeken vinden we een Griek to go. Die Griek vertelt dat het andere jaren carnaval is ... nu zijn wij de enige klanten ... heel verdrietig allemaal . In alle Limburgse dorpen hangen de carnavals vlaggen uit. Ook dit ziet er triest uit .
Dan moet je dat gyrosbroodje in de kou opeten ; mijn vingers vriezen er zowat af ..heel armoedig voelt dit ...genieten van het broodje lukt moeilijk.
Bij terugkomst bij het pension komt de mevrouw even praten . Ook zij baalt enorm van deze maatregelen . Wij zijn sinds maanden haar eerste gasten weer . Zij is blij met ons .

• 10 Februari 2021 - 09:02

Jab:

Dag Dorrie en Tom, toch weer een belevenis dit adres, een man die ook op de toekomst is voorbereid. Hoe gaat die nabije toekomst eruit zien, zeker anders dan het nabije verleden, één ding is zeker het wordt anders.
    Toch weer een mooie trip gemaakt en samen heel goed.
    Ik denk dat het er bijna op zit, Maastricht kun je vandaag bereiken, maar misschien maak je nog een mooie lus naar het zuiden. Ik wens jullie weer een bijzondere trip,....