9 januari Emmen 24 km (476km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 9 januari Emmen 24 km (476km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

9 januari Emmen 24 km (476km)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

09 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Ik voel me vanochtend lamlendig . Heb er niet meer zo’n zin in , voel me alleen . Zou ik moe worden ? Dat zou natuurlijk zo maar kunnen . Dat gevoel blijft de hele dag enigszins hangen . Dit terwijl het een prachtige dag is . De ochtend is ijskoud en spiegelglad. Op de straat of de stoep kan ik niet lopen . Er is code geel hier , dit keer snap ik dat . Er is totaal geen verkeer op de weg . Ik zoek vooral de berm op , en in het bos , waar ik al snel in loop , is het sowieso geen punt. Een bruggetje kom ik alleen maar op dankzij de leuningen .De zon komt op , en wordt in de loop van de dag aangenaam . Na 2 km heb ik de route weer gevonden . Wat zijn er veel bossen in Drenthe. Eindeloos zijn ze, en weer ben ik dit keer blij met de goede bewegwijzering. Zo’n grote bossen zo alleen , ik zou er zo verdwalen .
Na Sleen moet ik weer van het Pieterpad af omdat mijn overnachting in Emmen is , dat niet op de route ligt . Het laatste stuk is saai lopen , langs een weg . Dan zijn de bossen toch veel fijner.
Ik kom niet in het centrum van Emmen ; mijn overnachtingsadres, is in een sjieke buitenwijk van Emmen . Een enorm huis , waar zowel de man als de vrouw met een mondkapje rondlopen.Dat betekent dus grote afstand . Ze zijn zeker gastvrij . Het is een luxe verblijf hier . Een eigen keuken en een eigen heel mooie badkamer. Dit neemt mijn off- day gevoel niet helemaal weg . Ik hoop dat ik me na een goede nachtrust weer wat positiever en energieker voel .

  • 09 Januari 2021 - 21:01

    Minke Joosse:

    Hallo Dorrie,

    Toch een prestatie dat je 24 km gelopen hebt. Hoop met je dat het morgen beter gaat. Interessant al die verschillende mensen in de verschillende huizen te ontmoeten. lees trouw je blogs en geniet ervan. Gelukkig loop je niet in Spanje. Je zou gewoon moeten wachten tot de sneeuw enigszins weg is. Voorlopig geen sneeuw in Nederland. Goed nachtrust en morgen een fijne dag.
    Groet,
    Minke

  • 09 Januari 2021 - 21:21

    Janine Kortbeek:

    Hoi Dorrie,

    Wat een moed heb jij toch om zo in je uppie hele einden te gaan wandelen in deze periode van het jaar! Persoonlijk ben ik een ongelofelijke koukleum en zou dat dus beslist een aantal maanden later doen. Vooral omdat je zelf nu ook merkt, dat buiten eten of iets drinken nu niet direct aangenaam is en de café's zijn dicht. Ik bewonder je grandioos en hoop, dat je een goede nacht zult hebben, morgen fit weer op en wellicht weer mooie avonturen. Hou je haaks! Groetjes, Janine

  • 09 Januari 2021 - 21:40

    Addy Goudsmits:

    Wat ben je een kanjer! Die eindeloze Drentse bossen, gladheid, moe zijn.......Volgende keer toch maar weer Spanje? Of geloof jij ook dat het "oude normaal" nooit meer terug komt?
    Jij moet alle tijd hebben om hier over na te denken én je ontloopt op een formidabele manier de "lockdown", die volgens mij nog veel langer gaat duren!
    Slaap er maar eens lekker op! Tot de volgende keer!
    Nogmaals chapeau voor je doorzettingsvermogen, onvoorstelbaar!

  • 09 Januari 2021 - 21:43

    Stephanie & Bobby:

    Wij zijn heel trots op Oma Dorrie! Succes en tot snel X

  • 09 Januari 2021 - 22:12

    Ans:

    Hoi Dorrie, heel begrijpelijk dat het ff een dag niet mee zit. Sowieso al knap wat je tot nu toe hebt gewandeld! Misschien na een goede nachtrust dat je het weer allemaal anders ziet

  • 09 Januari 2021 - 22:14

    Peter:

    Ha Dorrie,
    Hopelijk vorl je je beter morgen. Tja sommige dagen zijn lastig, daar is weinig tegen te doen. Geen yin zonder yang. Maak je geen fotos ? In Spanje had je wel fotos toch ? Ok, succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 115485

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: