8 febr Geleen 20 km (832) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 8 febr Geleen 20 km (832) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

8 febr Geleen 20 km (832)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

08 Februari 2021 | Nederland, Amsterdam

Een heel lekker en gezellig ontbijt deze ochtend . Weer in een restaurant alleen voor ons . De gastvrouw is gezellig en praat volop. Ook zij probeert er in deze Corona tijd het beste van te maken .
Wij doen relaxed en lopen om 10.15 uur . Eerst terug naar het pad , dat een stukje door Duitsland loopt . Het is af en toe behoorlijk glad , dus goed uitkijken . Het is ook snijdend koud vooral als we in de wind lopen . Dan klopt de gevoelstemperatuur van -11 graden . Wat ben ik blij met mijn nieuwe handschoenen, die ik kreeg van Tom en Stef voor het oppassen . Mijn handen zijn meteen warm . De handschoenen die ik zelf had gekocht voldeden niet . Als ik even mijn handschoenen uit heb om wat te regelen ; zijn de handen meteen vuurrood en ijskoud . In Sittard op de markt vinden we een koffie to go . Daarna is de route erg mooi . We gaan de Kollenberg op , waar vroeger vaak processies waren ter ere van de heilige Rosa . We stijgen flink en komen zo terecht in het mooie Zuid-Limburg. Zeker met die sneeuw is het extra mooi . Het doet on-Nederlands aan . Het lopen vandaag moet geconcentreerd, en gaat langzamer door de sneeuw en het ijs . Ik vind het prettig en voel me totaal niet moe, als we aankomen bij ons overnachtingsadres .
Dit keer is het een Indonesisch ouder echtpaar . Wij worden byzonder hartelijk ontvangen . Zeker de vrouw heeft veel te vertellen . Zij heeft een hekel aan alle Corona regels . Zij heeft veel gelopen , ook naar Santiago , dus wij hebben veel te delen .
Wij eten bij hen en als wij aankomen en thee drinken is de man al druk aan het koken .
Het eten is top ; hij heeft Indonesisch gekookt , helemaal zo als het hoort. Zij is vol energie . Veel thema’s komen naar voren ; Corona en alles wat daarmee samenhangt, is wel het hoofdthema. Maar ook , wandelen , het verleden , werk , kinderen ,kleinkinderen ,breien en haken komen langs.
Hun huis is een soort museum , met vooral heel veel iconen .
Kortom het is een genoeglijk samenzijn en eten .

• 08 Februari 2021 - 23:23

Addy Goudsmits:

Wat heerlijk om te lezen dat je steeds van die gezellige onderkomens hebt met mensen die in je geïnteresseerd zijn. In Zuid-Limburg lopen met sneeuw en gladheid maar ook met zoveel mooie plekken, om jaloers op te zijn!!
    Waarom zou je niet gewoon doorlopen naar Santiago Dorrie, je bent nu tóch (weer!) bezig en zo te lezen ben je onvermoeibaar.Heerlijk om op deze manier het vervelende van de Corona-sfeer gewoon maar te ontwijken en er zo weinig mogelijk van mee te krijgen.
    Toch maar weer: Buen Camino!