10 februari Maastricht 27 km ( 985) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 10 februari Maastricht 27 km ( 985) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

10 februari Maastricht 27 km ( 985)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

10 Februari 2021 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen een heerlijk luxe ontbijt en een prettig kontakt met Monique, de eigenaresse van het pension . Zij heeft het door de lockdown erg zwaar . Ze verveelt zich , heeft te weinig om handen . Voor het geld hoeven zij het niet te doen . Ze hebben nog een huis in Duitsland en haar man is aannemer . Ze hebben een heel gezellige ontbijtzaal, waar nu niemand mag zitten . Ik heb dit al van meerderen gehoord . Zij krijgen 4000 euro boete , als zij betrapt worden op overtredingen .
Steeds meer krijg ik het gevoel in wat voor bizarre wereld wij terecht zijn gekomen . Onze naasten worden onze vijanden , zij kunnen ons besmetten . Het is allemaal zo tegennatuurlijk.
Maar wij gaan weer wandelen het is weer mooi weer en de route is weer top . Wij lopen Valkenburg uit en wandelen door bos en bergen naar Berg ( en Terblijt) . Het is flink klimmen , maar weer zo mooi . De sneeuw is er nog steeds , maakt het extra mooi . We lopen langs grotten en zien Maastricht in de verte.
We lopen via het mooie pad , dat over de A2 loopt , naar Nazareth. Ook Tom vindt het leuk om in de kasteel Liebeekstraat te gaan kijken . Hij heeft er ook jeugdherinneringen aan , tijdens zijn bezoeken aan oma. De straat is nog hetzelfde; maar andere deuren , andere ramen , andere mensen ., andere voortuinen ( vooral grind)en andere achtertuinen met allemaal hekken . Bij ons waren er struiken en boompjes .
“ de nieuwe tijd”.
Na onze extra lus lopen we naar het station, waar voor ons vooral een toilet interessant is .
Dan volgt het echte Maastricht . Fijn om weer eens in deze mooie stad te zijn. Maar we moeten de berg nog doen ... het eindpunt. Uiteindelijk valt de St Pietersberg erg mee qua klim. Het is er mooi opgeknapt , sinds mijn jeugd . Toen was de ENCI nog volop in bedrijf . Het kost ons enige moeite om het eindpunt van het Pieterpad te vinden . We komen er aan op een byzonder moment . De zon schijnt en
het sneeuwt . En wat een uitzicht .
Tom maakt een leuk filmpje met een grappige tekst. Een mooi moment .
We lopen terug naar de stad , naar ons bnb . We hebben een mooie kamer . Tom gaat bij AH wat hapjes en drankjes halen om het einde te vieren. Hij komt met zoveel lekkere spullen terug dat we geen zin meer hebben om echt eten te halen .
We hebben een gezellige avond , voor Tom is het een mooie ontdekking deze manier van wandelen .

• 10 Februari 2021 - 21:41

Jab:

Goed gedaan Dorrie, schitterend het zit erop !
    Misschien morgen nog die laatste 15 kilometers afleggen in Maastricht,...
    maar dat kan natuurlijk ook in cromvoirt !
    Terug naar je huisje,..op weg naar het volgende project !
    Fijne avond nog in Maastricht, groet aan Tom en voor "straks" wel thuis,

Groet, Jab

• 10 Februari 2021 - 22:33

Noud Wonders:

Hoi Dorrie,
    Ik heb met veel plezier je verslagen gelezen. Wat een doorzetter ben jij. Leuk om elke keer weer je avonturen te lezen, waarbij je ons deelgenoot maakt van je reis. Ik hoop je wellicht binnenkort weer eens te zien bij PH in Vught. Goede reis terug!
    Groet,
    Noud

• 11 Februari 2021 - 00:24

Peter:

Ha Dorrie, leuk filmpje , en leuk dat je zulk goed weer had, maakt die regen toch enigzins goed.
    .Goed dat je deze tocht gemaakt hebt, laat toch een beetje zien dat waar een wil is is een weg, zeker omdat het makkelijk is passief te worden nu. Succes met de terugkomst, dat zal pok wel weer lukken, en voor je het weet zit je in die riante woning en denk je met weemoed aan jouw caravan..