Van Estelle naar los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Estelle naar los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Estelle naar los Arcos

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

05 Februari 2023 | Spanje, Los Arcos

Overnachting in albergue de peregrinos de Estelle

Van Estelle naar Los Arcos 22 km 5-2

Voor de eerste keer goed en ook diep geslapen ; een signaal dat ik begin te wennen .

Met doppen in heb ik de Koreaan nauwelijks gehoord, alleen in mijn dromen.

Ik ontbijt in de Albergue , waar een koffie automaat is . Spanjaarden begrijpen niet dat koffie zonder suiker beter en lekkerder is . Zelfs op de laagste suikerstand is de koffie mierzoet .Maar goed ik heb mijn koffieshot.

Ook Petra loopt vanaf St Jean le Port. Zij is Zweeds en neemt iedere dag de bus en loopt dan 5 km . Ik heb geïnformeerd naar eventuele blessures, maar ze zegt dat ze lui is .

Zij loopt hier als een moeder Theresa te zorgen voor alle jongens . Ook met het ontbijt zie ik dit weer . Zij roept steeds dat ze veel te veel boodschappen heeft gedaan . De jongens laten zich dit lekker aanleunen . Zij denken niet zo na over de dag die komt , doen geen boodschappen. Zij zien wel …Petra communiceert nauwelijks met mij .Wellicht ervaart ze mij als enige vrouw als concurrent. Ze hoeft niet bang te zijn voor mij , ik ga haarzorgtaken echt niet overnemen.. Ik begrijp niet dat je een camino gaat lopen als je lui bent , dit past niet bij elkaar .

Om 8.45 uurben ik onderweg . Er staat een vieze koude wind . De weg begint weer met stijgen en mijn benen voelen zwaar. De kilometers van gisteren zitten er nog in . Als ik even op pad ben , gaat hetweer . Ik was er ( nog) niet aan toe om een dag rust te nemen . Ik begin net goed in ritme te komen . De kerkklokken van de omliggende dorpen herinneren mij er aan dat het zondag is

De wind blijft koud en er zijn donkere wolken boven de bergen . Ze zien er uit als regen of sneeuw wolken . Maar gelukkig blijft de hele dag de zon schijnen . Het landschap is mooi en groen englooiend , veel wijngaarden. Het pad is vandaag goed begaanbaar en op vlakke stukken merk ik dat de rugzak er voor mij al gewoon bijhoort . Bij t stijgen blijft het zwaar .

Heel blij ben ik weer als ik bij de herberg ben .

Dit keer een grote ruimte , waar we uiteindelijk maar met 2 personen slapen . Dit keer hebben we flanellen lakens ipv papieren . Is heel fijn .Of ze helemaal schoon zijn betwijfel ik , maar daar denk ik maar niet te veel over na .

De anderen zijn hoogstwaarschijnlijk 9 km doorgelopen . Dat was voor mij te veel . Ik blijf mijn scheenbeen voelen, en een kleine teen zit klem , dat doet pijn . Misschien dat ik morgen heel relaxed voor die 9 km ga .

Omdat het zondag is ga ik uit eten in los Arcos. Het is een mooi authentiek stadje. Ik wandel er wat rond , omdat de restaurants pas om 7 uur opengaan .

En dan in een rustige kamer met een Spanjaard. Hij is heel vriendelijk, maar hij spreekt geen Engels en met die paar woordjes Spaans van mij kom ik ook niet ver . Dus heel veel communiceren we niet .

• 05 Februari 2023 - 22:32

Marianne Van Der Sterren :

Wat goed dat je relaxt 9 km op je programma zet! Je hebt de tijd Dorrie, genieten hoort er ook bij. Veel loop plezier!

• 06 Februari 2023 - 16:08

Henk Van Atteveld:

Misschien dat ik dat als eerste keer ga doen, een camino deels per bus en deels te voet te doen. Zo kan ik er aan wennen en toch genieten van de bijzondere sfeer en dingen die je meemaakt. Door je verhalen kom ik steeds meer in de stemming. [e-1f607]

• 11 Februari 2023 - 03:25

Cinthy: