Van Astorga naar Foncebadon - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Astorga naar Foncebadon - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Astorga naar Foncebadon

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

26 Februari 2023 | Spanje, Foncebadón

26 febr van Astorga naar Foncebadon 26 km ( 522)

Overnachting ;Albergue de peregrinos servias de Maria.

Gelukkig weer een herberg waar we ons eigen ontbijt klaar kunnen maken . Voor mij was het een waar zo ochtend ontbijt ; brood met boter en kaas en sla , en koffie .

We zijn vroeg deze ochtend . Rond 8 uur lopen we .

Inmiddels is de groep aangevuld met een Japans meisje Chio. Q is helemaal weg van haar . We hadden het gisteren avond zelfs al over een Koreaans huwelijk, waar Nacho en ik zeker bij zouden zijn .

De zon komt op . Astorga is een mooie stad . Het is na de carnaval een enorme bende en schoonmaakploegen zijn hard aan t werk . Typisch vind ik het dat de carnaval een week later is als bij ons .

Als ik buiten de stad ben , voelt het als een mooie dag . Zon en een prachtige omgeving ; ten westen hoge besneeuwde bergen . Het lopen is weer klimmen en dalen , dus pittiger. Er zijn genoeg plekken om te rusten en/ of koffie te drinken.

.

In de loop van de dag is het merkbaar dat Chio niet zo gediend is van de avances van Q. Spijtig voor hem .

Het laatste stuk is een pittige klim . Hoe hoger we komen hoe meer sneeuw er ligt .

Ik voel het als ik na het douchen op mijn bed ga liggen . Ik val in slaap .

We hebben dit keer een kleinschalige herberg , waar voor ons wordt gekookt .

Inmiddels is Jacques afgehaakt uit ons groepje.Na de woordenwisseling met Nacho gisteren ochtend, veranderde hij...sloot hij zich meer af . Nu kiest hij er voor om zijn eigen pad te volgen .

Ik twijfel zelf ook geregeld of ik bij deze groep moet blijven . Het maakt alles een stuk gemakkelijker, daarmee ook minder een uitdaging .

Ik twijfel meestal s'nachts en overdag heb ik het weer naar mijn zin . Ik twijfel niet meer over de afstanden , die kan ik aan . Mijn motto van : waarom zou ik het gemakkelijker doen als het ook moeilijk kan, moet ik maar eens meer gaan loslaten .

De Albergue mevrouw maakt een heerlijke paella voor ons klaar . Ik was enorm toe aan goed eten ; dus dit was zalig.


  • 26 Februari 2023 - 21:36

    Joop:

    Paella (heerlijk!) en modder (vreselijk) wat een combinatie Dorrie. Maar met zo’n heerlijke paella worden de ontberingen (of zijn het toch uitdagingen voor jou? [e-1f610]) wel verzacht.

    Heel veel succes en sterkte verder!

    Hartelijke groet, Joop


  • 26 Februari 2023 - 21:49

    Minke:

    Benieuwd wat je gaat doen! Blijven bij het groepje of vertrekken. Blijkbaar is het nog niet de tijd om weg te gaan!


  • 26 Februari 2023 - 22:05

    Pet:

    Foncebadon...dus niet in de communale herberg die daar ( nog ? ) is ? Vond ik een mooie herberg, samen koken en zo.. tja, dat groepje....toch maar loslaten misschien..? Zo klinkt het een beetje...vers bloed ? Sneeuw !!! Gaaf toch !


  • 27 Februari 2023 - 04:09

    Cinthy:

    Whauw Dorrie, 26 km, sneeuw, beetje verlaat Oeteldonk gevuul, wat wil je nog meer. De groepsdynamica weer mooi beschreven en ja… er komt vast een moment of niet dat je los gaat laten.

    Veel wandel plezier en geniet verder zoals je al doet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Foncebadón

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 115439

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: