Van Foncebadon naar Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Foncebadon naar Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Foncebadon naar Ponferrada

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

27 Februari 2023 | Spanje, Ponferrada

27 febr van Foncebadon naar Ponferrado 28 km

Overnachting ; Albergue casa chello

We worden pas om 7 uur wakker , omdat Jacques er niet is om met zijn voet te rollen . Om half 8 hebben we ontbijt besteld .. dus dat is haasten . Lekkere koffie en toast , en gezelligheid . En dan gaan we op pad. Wat een geweldige morgen ; koud , in de sneeuw , een opkomende zon . De mooiste ochtend tot nu toe . Het eerste stuk is nog stijgen naar Cruz de Ferro . Daarna zet het dalen in .

Nacho en ik zijnde snelsten . Ik houd hem goed bij met stijgen , met dalen kan ik hem niet bijhouden. Hij wacht geregeld. Het is een moeilijk pad vandaag ; sneeuw , modder, stenen en rotsen . Ik let goed op , maar ineens ga ik toch onderuit . Ik vang mezelf gelukkig goed op met mijn armen , dat ga ik morgen vast voelen .

En daar is ook Nacho, heel lief .

Het is koud, maar geen wind . Dus heerlijk om op pad te zijn . De omgeving is onvoorstelbaar mooi . Zo immens om in de besneeuwde bergen te lopen. Soms voelt het alsof ik wil huilen , zo overweldigend is deze omgeving . Ik voel me klein en verbonden met de wereld .

Het dalen is vaak moeilijk , soms op handen en voeten. Het wordt zwaar . Pas na 20 km vinden we een open bar . Vandaag zijn de bars in de verlaten mooie dorpjes dicht omdat het maandag is . In de dorpen zijn vele hostels en Albergues ; in de zomer leven de mensen hier van de camino.

Het is te koud om langs de weg te zitten , dus in die bar na 20 km , blijven we lang hangen . Ik eet sandwich met gebakken spek .

Daarna moeten we nog 7 km . Deze kilometers zijn in de bewoonde wereld , dus goed te doen . Pas om half 5 komen we aan in de Albergue. Hier merk ik dat ik mijn handdoek ben vergeten. Ik ontdek dat hier ook een oplossing voor is . Afdrogen met een t shirt kan ook .

Na douchen , kop thee, supermarkt , koken en eten is het de hoogste tijd om te slapen .


  • 27 Februari 2023 - 21:56

    Minke:

    Mooi hoe je je gevoel beschrijft bij die prachtige omgeving!

    Morgen weer een goede dag gewenst. Het begint op te schieten!

    Zoveel km per dag. Ik bewonder je!

    Groet,

    Minke


  • 27 Februari 2023 - 21:56

    Henk Van Atteveld:

    Mooi om te lezen wat de overweldigende schoonheid van het decor waarin je loopt met je doet Dorrie.


  • 27 Februari 2023 - 22:11

    Janine:

    Geweldige verhalen, Dorrie, en prachtige indrukken. Zelfs door jouw beschrijving gaat het al voor mij leven. Zelf heb ik veel in de bergen gelopen, maar dan in Oostenrijk en in Italië en die sneeuwomgeving geeft altijd een sereen en tegelijkertijd overweldigend gevoel.

    Geniet!


  • 27 Februari 2023 - 22:16

    Janina:

    Wat schrijf je leuk over je caminoavonturen. Hoop dat je niet te veel hinder ondervindt van je val. Iedere dag meer dan 20 km, geweldig. Ik begrijp dat je af en toe in die immense wereld klein en nietig voelt. Maar ik vind je groots met dat wandelen [e-1f30d][e-1f9d7]‍[e-2640]️


  • 28 Februari 2023 - 03:11

    Cinthy:

    Topper!


  • 28 Februari 2023 - 13:14

    Greta :

    Dag Dorrie,

    In 5 dagen heb ik al je verslagen gelezen. Ik leef helemaal met je mee. Lopen, slapen, eten, drinken en gezelschap, dat is het waar het in het leven eigenlijk om draait, denk ik als ik je verslagen lees. Je bent nu vast aan het lopen terwijl ik bij Ikea lunch. Wat een contrast!

    Ik wens je nog vele km en idd waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?!

    Dat alleen lopen zal er vast nog wel eens van komen. Heel veel groeten van mij.

    Vanavond ga ik maar weer eens hardlopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ponferrada

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 115537

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: