Santiago(898) - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Santiago(898) - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Santiago(898)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

15 Maart 2023 | Spanje, Santiago de Compostella

14 november Santiago

Overnachting ; airbnb

Ik blijf gewoon mijn verhalen schrijven, ik doe dit vooral voor mezelf; ik krijg dan straks een mooi compleet boek. En het zit nu in mijn systeem om iedere avond mijn dag door te nemen. Ik heb geen idee of het nog interessant is om het te lezen, zoniet dan klik je de mails gewoon weg.

Ik ben weer te vroeg wakker, en ga dus maar weer naar de mis. Het zijn gelukkig korte misjes van 20 minuten. Dit keer gaat Nacho mee, is fijn voor deze laatste dag. Q dronk gisterenavond te veel en wil nog even slapen. Q was gisterenavond openhartig over zijn moeder. Hij betaalt haar iedere maand 1000 euro. In Korea is het normaal dat kinderen voor ouders zorgen. Pas op hun 70 ste is er een soort staatspensioen. Ik merk aan Q dat hij een lieve , attente en zorgzame jongen is. Hij houdt veel van zijn moeder. Hoe hij dit financieel allemaal regelt, is voor mij niet zo helder. Hij heeft met bitcoins veel geld verdiend.Een meisje regelen lukt hem niet zo, jammer; hij zou het graag willen.

Na de mis hebben we ons laatste ontbijt en dan is het inpakken en vertrekken voor de mannen. Q gaat een paar dagen mee naar Valencia, daar is op dit moment een enorm festival gaande. Nacho woont midden in het centrum.

Zij hebben verwoede pogingen gedaan om mij ook zo ver te krijgen dat ik mee zou gaan. Even heb ik getwijfeld, maar ik voelde dat ik toe was aan rust..dus ik ben flink geweest en heb nee gezegd.

Ik breng hen naar de bus en daar kan ik het niet laten om te gaan huilen, zij dus ook. Ik voel me

erg verdrietig met dit afscheid, speciaal van Nacho. Ik weet niet wat er overblijft van onze band. We hebben 5 intensieve weken gehad. Als het nodig was, was hij er voor mij en ik voor hem.

De hele dag loop ik wat doelloos door de stad, ik vind er niets meer aan. Ik ga naar een andere herberg. Dat is een prachtig klooster, tegen de kathedraal aan. Maar iedereen heeft daar een eigen kamertje, met toilet en douch; superieure. Er is geen gezamenlijke ruimte, en ook geen keuken. Ik vind het voor vandaag prima om alleen te zijn.

Ik heb geen zin om alleen naar een restaurant te gaan, dat wordt dus matig eten vanavond. Na al dat eten van de afgelopen dagen en in het kader van iets zuiniger aandoen, vind ik dat prima. Ik heb de overgebleven flessen wijn van gisterenavond meegenomen, dus een wijntje bij het eten is geregeld.

Ik ben moe, de hele dag al . Om 8 uur gaat het licht uit, meteen val ik in slaap. Tot 8 uur de volgende ochtend.


  • 15 Maart 2023 - 19:06

    Janina:

    Prachtig om je verhalen te lezen Dorrie en straks een mooi boek met al je belevenissen van de afgelopen weken.

    Rust lekker uit, geniet van de omgeving en straks als de “lente” hier ook wil komen naar je eigen huis.

    lieve groet Janina


  • 15 Maart 2023 - 19:06

    Ans:

    Lieve Dorrie, het zal niet gemakkelijk zijn geweest om afscheid van deze 2 mannen re nemen. Let wel, ze zullen voor altijd in jouw geheugen blijven. En Valencia is voor jou niet vreemd, dus een keertje op bezoek is ook leuk. Óf, je gaat een keer met Nacho de primitivo lopen. Zó ontzettend mooi, en deze is niet zo lang.

    Denk wel dat je Nacho nog een keer gaat ontmoeten.

    Tja, en nu. Klaar met lopen en je vrienden in Valencia. Probeer lekker wat rust te nemen, dingen wat laten bezinken voordat je gaat hospitaliseren. Zal je goed doen.

    Maar vooral: Geniet!!!!! [e-1f970][e-1f64f]


  • 15 Maart 2023 - 19:20

    Martin W:

    Ha Dorrie,

    Ik heb genoten van je dagelijkse verslagen. Knap van je, zeker dat laatste stuk naar het eind van de wereld. Zal wel even wennen worden door het vertrek van de mannen en het niet meer moeten lopen. Ik heb een hoop aan jouw ervaringen gehad voor mijn Camino. Lieve groetjes en een goede terugreis. Martin


  • 16 Maart 2023 - 09:14

    Anke:

    dorrie, blijf vooral schrijven. Ik geniet er elke ochtend van. Veel sterkte met het weer oppakken van een nieuw ritme.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 115485

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: