15 maart - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 15 maart - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

15 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

16 Maart 2023 | Spanje, Santiago de Compostella

15 maart

Overnachting seminario Mayor

Zo'n nacht doet mij goed. 12 uur geslapen, alleen in een nonnenkamertje.

Bij deze Overnachting, die mij meer aan een hotel doet denken, is ontbijt inbegrepen. Er is een ontbijtzaal, waar je na 10 uur weg moet zijn. Het ontbijt is luxe, alles wat ik maar kan wensen. Ik maak hier goed gebruik van. De caminosfeer is hier ver zoek. Vooral degelijke echtparen zijn hier ieder aan een eigen tafeltje, en mensen kijken weer langs elkaar. Wat is die camino toch mooi!

Ik ga voor de komende nacht naar een andere albergue. Een plek waar ik vorig jaar ook was. Meer kleinschalig en meer gericht op pelgrims. Heel bizonder dat de mevrouw mij nog herkent van het vorig jaar. Ik ben haar vergeten.

Buiten is het fijn, de zon schijnt, met een strak blauwe hemel. Dit is een cadeau voor één dag.

Ik ga al vast een buskaartje kopen om morgen naar Porto te reizen. De rest van de dag ben ik veel op het plein voor de kerk in de zon. Leuk om te zien hoe pelgrims binnenkomen. Zo veel enthousiasme als er was bij mijn binnenkomst zie ik niet. Ik realiseer me weer hoe top de mensen om mij heen waren. Heel divers, en zo leuk.

Vanuit Valencia krijg ik veel filmpjes. Wat een gekkenhuis is het daar. Het festival schijnt wereldberoemd te zijn. Enorme massa's mensen zijn er op de been. Ik ben blij dat ik niet ben meegegaan.

In de albergue kan ik eten klaarmaken in de magnetron. Ik heb verse linzensoep; opwarmen en klaar. Smaakt goed.

Ook hier mis ik de caminosfeer.Iedereen is erg op zichzelf. Ik sta er ook niet voor open , heb er niet zoveel zin in om met mensen te gaan praten. Zeker als op een bepaald moment de mannen allemaal voor de tv zitten en naar voetballen gaan kijken, is dit een mooi signaal om te gaan slapen


  • 16 Maart 2023 - 12:19

    Pet:

    Hoi Dorrie, .Wekenlang een camino doen en dan mede pelgrims weer zien gaan, dat is een beetje triest ja. ..en nu kinken de mensen weer langs elkaar heen..of naar voetbal op tv...dat is inderdaad niet echt camino achtig...ik ken dat soort situaties ook. Je gaat dus naar Porto..en je hebt je telefoon weer..Ik wou zelf een keer van Santiago naar Porto...niet te doen..geen pijlen die kant op..na 2 dagen gaf ik het op ..Straks ben je zelf weer hospitalera begrijp ik..Interessant !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 116494

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: