Winter - Reisverslag uit Granada, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Winter - Reisverslag uit Granada, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Winter

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

24 Februari 2024 | Spanje, Granada

24 februari'

Granada 31 km (208)

Het ziet er onheilspellend uit als ik voor 8 uur vertrek, maar het is droog. Veel donkere wolken...en ja hoor na een kwartiertje droog lopen, begint het niet te regenen maar te hagelen.Dat is koud, het voordeel is dat je er niet zonat van wordt.

Ik trek mijn poncho aan en pak de rugzak in.En denk maar verstand op nul en lopen. Ik bereid me mentaal voor op de ruim 30 km

De buien komen en gaan. De omgeving is weer een wonder. Enorme rotsen die in de mist verdwijnen. Ondanks het weer geniet ik hier intens van.Het is heel anders als met de zon.

Maar ook mooi om dit mee te maken. De wereld om mij heen kleurt steeds meer wit. Daar gaat mijn zomercamino.Dit had ik niet verwacht. Ik ben goed op de kou gekleed, dus dat deert me niet. De hagel die striemt in mijn gezicht vind ik minder. Af en toe doet de zon een poging, dat geeft prachtige vieuws. De wolken zijn de baas vandaag. Wat is t ver en wat trekken de laatste kilometers lang. Er zitten flinke bergen in, de paden zijn goed te belopen.Blij ben ik dat de laatste kilometers vooral dalen. Mijn voeten doen pijn en branden in de schoenen. Granada valt mij wat koud op het dak , door de drukte. Daar ben ik niet meer aan gewend. Ik slaap in een klooster. En als de aardige hosp alles heeft uitgelegd, is het eerste wat ik doe, schoenen uit en op bed neer vallen. Wat een dag...

Het bed is fijn, een dik matras en geen plastic...wat ben ik blij dat ik er ben.

Het kost me veel moeite om te douchen en dan moet ik ook nog boodschappen doen.

Want iets te eten heb ik wel nodig.

Via Google maps vind ik de weg naar de supermarkt. Dan ben ik helemaal verbaasd. Ik kom terecht in overvolle toeristenstraatjes, waar ik niet kan doorlopen. Ik moet met de stroom mee. Alle winkeltjes zijn Oosters georiënteerd.

Ik zit hier helemaal niet op te wachten, wil z.s.m. boodschappen doen. Op de terugweg verdwaal ik natuurlijk in al die kleine straatjes . Ik weet niet of ik Granada leuk ga vinden. In ieder geval vandaag niet. Ik had waarschijnlijk beter op een doordeweeksedag hier kunnen zijn.

Morgen ga ik hier ook maar de toerist uithangen. Kijken of ik het Alhambra in mag.Voor nueenfijn gevoel dat ik niet ga wandelen...

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 24 Februari 2024 - 21:11

    Wil:

    Wat een weer Dorrie. Een totale verandering na die zonnige dagen ! Geen wonder dat je snel boodschappen wit doen en daarna rusten.

    Granada is best leuk als je er als toerist bent. Het Alhambra is mooi. Hoop dat je er in mag, er is al jaren een tijdslot. Ik duim voor je [e-1f44d]

    geniet van je dag en die weer energie op voor je volgende camino dag.


  • 24 Februari 2024 - 21:37

    Marije:

    Dat was bikkelen, Dorrie, petje af!

    Hoop dat je morgen toch van Granada kunt genieten. Het is een mooie stad, maar ja… al die toeristen en weekend.

    En voor daarna lekker wandelweer gewenst!


  • 24 Februari 2024 - 21:42

    Berreke:

    Wat een monstertocht vandaag! Respect voor jou.

    wat moet dat lekker zijn, dan fijne bed. Hopelijk morgen het Alhambra..!

    ik start op 19 april op de Camino Frances.., kan bijna niet wachten!

    slaap lekker..!


  • 25 Februari 2024 - 08:48

    Marja:

    Je trotseert sneeuwstormen (eerder) nu hagelbuien, 30 km lopen met je 10 kg rugzak, steigen/dalen en tussendoor heb je je genietmomentjes....

    Dit zegt zoveel van jou.

    Ik geniet van je verslagje en mijn ooh's en wow's kunnen niet uitblijven!

    Wat een kanjer van een buuf!!

    Geniet vandaag van niet wandelen en 'gewoon' toerist zijn![e-1f609]

    Liefs, Marja[e-1f339]


  • 25 Februari 2024 - 16:22

    Frans:

    Hoi Dorrie,

    Nu is het gelukt. Ik heb je verhaal van vandaag ontvangen. Wat een lange wandeling, 31 km! En wat een weer daar, ja je zit daar hoog, dus dan is het vanzelf al kouder. Maar hagel, dat is wel pech hebben. Ik was er vorig jaar rond 1 juni een paar dagen. Toen was het lekker warm. Een hele mooie stad!

    Dank je wel en hartelijke groet

    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 115537

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: