Topdag - Reisverslag uit Pedrosillo de los Aires, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Topdag - Reisverslag uit Pedrosillo de los Aires, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Topdag

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

04 April 2024 | Spanje, Pedrosillo de los Aires

4 april.Pedrosillo de los Aires2o km(937)

Na een gezamenlijk ontbijt, vertrek ik als laatste om 8 uur. Het heeft gevroren vannacht. Op de autoruiten zit ijs. De dagen die zo beginnen zijn meestal de mooiste.

Al snel loop ik in t groen. Het wordt inderdaad een prachtige zonnige dag. Na anderhalf uur gaan mijn jas en vest uit en de korte broek aan.

Wat ben ik blij dat ik dit op de laatste caminodagen nog meemaak.

De omgeving is ook geweldig mooi...groen enbergachtig. De bergen achter mij hebben besneeuwde toppen. Zo mooi met de zon erop en de felblauwe lucht. Er zijn af en toe nog riviertjes over de weg, maar maar een keer , is het water zo diep dat de schoenen en sokken uit moeten.

Feitelijk is dit een topcaminodag; de zon. een prachtige omgeving en het juiste aantal kilometers.

De mevrouw van de albergue is nog druk bezig als ik aankom. Ik heb met haar te doen, omdat ze alles hijgend doet. Ze heeft ook heel veel gewicht mee te sjouwen. Het lijkt me heel zwaar.

Ze wijst me met veel woorden waar de supermarkt is. Die kan ik niet vinden, er is geen mens op straat waar ik iets aan kan vragen. De tweede keer legt ze het me nog een keer uit, en weer loop ik te dwalen door een uitgestorven dorp. Tot ik een oudere man tegenkom. Die loopt met mij mee, ondertussen vertelt hij honderduit.

Ik vind het logisch dat ik de winkel niet kon vinden. Het is een huis, waar ik moet aanbellen. De signora loopt met mij naar de winkel,die verscholen ligt. Ze heeft niet veel, maar ik kom een heel eind, olijven, eieren. kaas en yoghurtjes In de albergue is rijst. Ik creeer er een lekkere maaltijd mee.

De andere pelgrims lopen allen door, ik ben in de middag alleen in de albergue , en dit blijft zo, ook in de avond .Dit is weer eens ouderwets. Een albergue voor mij alleen .

Hoe afwisselend kan het zijn. Gisteren nog met 10 personen op een slaapzaal en nu alleen.

Ik vind het prima, ik doe gewoon de deur op slot en ik heb geen oordoppen nodig.

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 04 April 2024 - 20:51

    Leny:

    Wat fijn Dorrie zo'n mooie dag na al die regen en gedoe! Hopen dat de komende dagen ook zo zijn.

    groetjes Leny


  • 04 April 2024 - 21:02

    Berreke:

    Hi Dorrie!

    dat klinkt als een ontspannen Camino dag!

    zal dubbel zijn, je hebt het over de laatste dagen onderweg. 1000 km is je doel toch?

    Ultrea!


  • 04 April 2024 - 21:07

    Pet:

    Mooie dag lijkt me. En een schitterende omgeving ja, Leuke herberg ook, klein maar fijn, ken ik zelf niet, maar heb even geducked. En straks de grote stad Salamanca..een metropool.


  • 04 April 2024 - 21:08

    Wil:

    Het is je van harte gegund Dorrie zo’n mooie ontspannen dag. Ik weet niet hoeveel dagen je reis nog duurt maar ik hoop dat de andere dagen ook zo verlopen. Geniet er van !


  • 04 April 2024 - 21:20

    Gon:

    Dit klinkt inderdaad als een topdag. Besneeuwde bergtoppen tegen blauwe lucht en groen om je heen. Heel fijn voor je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pedrosillo de los Aires

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 115907

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: