Hospitalerea - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Hospitalerea - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Hospitalerea

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

06 April 2024 | Spanje, Salamanca

6 april Salamanca 21 km.(970)

Net de 1000 niet gehaald.Helaas.

Over vandaag valt niet heel veel te vertellen. Als afsluiting had ik een mooie wandeldag. Lekker weer, een fikse wind in de rug, een redelijk mooie route. Al heel snel zie je Salamanca liggen. Maar dan moet je nog 15 km. Dat trekt lang.

Salamanca blijft voor mij een favoriete plek. Een mooie en vooral ook gezellige stad.Het is net te koud voor het terras, in ieder geval voor mij. Toch eten er veel mensen wel buiten. Ik ben 12 minuten te laat om mijn rugzak achter te kunnen laten in de albergue.Die gaat dicht tussen 1 en 4 uur.

Ik vind een leuk studenten restaurant waar ik lekker eet en fijn tv kan kijken.

Daarna loop ik wat door de stad. Ik kom Josef tegen op een terras. Samen wachten we tot we om 4 uur naar binnen mogen.

De hospitalerea komt op mij meteen niet sympathiek over. Ze regelt enorm over ons enonze rugzakken en wat we allemaal wel en niet mogen.

Ze komt op mij zeer neurotisch over. Ze spreekt alleen Spaans.

Ik wacht een goed moment af om aan haar te vragen of ik 2 nachten kan blijven. Nee dat kan niet en het gegeven dat ik hospitalerea hier was 4 jaar geleden maakt niets uit.

Dan zit erook nog een zeer irritante Duitser bij, die het helemaal met haar eens is. " regels zijn regels". Waar heb ik dit Duitsers meer horen zeggen? Of is dit heel gemeen?

Ik bekijk de hosp niet meer, en ga ook geen donativo geven. Terwijl ik dit normaal gesproken,trouw en ruim doe, omdat ik het belangrijk vind dat deze albergues in stand blijven.

Het wordt druk in de albergue.Mijn kamer heeft 8 bedden, die allemaal vol zijn.

Er gebeurde nog een rampje. Ik verloor een lens. Hier ben ik altijd heel voorzichtig mee en net op het laatst gebeurt het toch. Zeker buiten zie ik beter met mijn lenzen. Maar gelukkig dat het nu gebeurt en niet eerder.

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 06 April 2024 - 20:45

    Ans:

    Ach Dorrie, het zit er op dus. Top van je, je hebt het weer geflikt.

    En over hospilateras gesproken, tja, je hebt nu eenmaal heel, heel veel verschillende mensen.

    Dat is maar goed ook.

    Laat je niet kennen lieve Dorrie. Sta er boven en gooi iets in de donativo bus.

    Zo kunnen ze blijven bestaan.

    Nog een hele leuke week in Spanje en tot gauw. [e-1f618][e-1f618]


  • 06 April 2024 - 20:50

    Gon:

    Zo Dorrie, in Salamanca. Jammer van de bitch maar laat je plezier er niet door vergallen hoor.

    wat een prestatie heb je weer geleverd, chapeau [e-1f44d][e-1f44d][e-1f44f][e-1f44f]


  • 06 April 2024 - 20:53

    Wil:

    Wat is 30 km Dorrie op de afstanden die jij al hebt afgelegd !

    jammer dat de ervaring in deze mooie stad een beetje vergald worden door de snibbige in de albergue en de vervelende Duitser (ja… het blijven ….). Laat je mooie dag niet verpesten !

    en ik hoop dat je je lens terugvindt of gemakkelijk kunt vervangen !

    lekker uitrusten en dan …?


  • 06 April 2024 - 21:00

    Liesbeth:

    Lieve Dorrie ik heb genoten van je verhalen.

    Wat een powervrouw!!!

    Ik zal je avonturen missen!


  • 06 April 2024 - 21:06

    Marije:

    [e-1f9e2] [e-1f9e2] af, Dorrie. Wat een prestatie heb je geleverd, met veel ups en downs! Hou nu nog maar even lekker vakantie, dan komen die 30 km er ruimschoots bij. Misschien valt er nogvergens te zwemmen??

    Geniet nog even en goede terugreis naar Brabant.


  • 06 April 2024 - 21:12

    Frans:

    Ha Dorrie, in het gastenboek zie ik jouw stukje uit december 2019 staan. Gek idee. Je voegt nu een nieuw hoofdstuk aan het caminoboek van jouw leven toe. Ik hoop dat er nog vele hoofdstukken zullen volgen.


  • 06 April 2024 - 21:27

    Colette Steenbakkers:

    Wauw Dorrie! Wat een prestatie! Powerrrrrrvrouw [e-1f44a][e-1f3fc]! Dank je wel voor je mooie verhalen, ik heb ervan genoten! Tot snel bij JBH en op het KWIC!


  • 06 April 2024 - 22:21

    Joop:

    Mooie prestatie Dorrie! En niet alleen het wandelen en afzien, maar ook je discipline om je kennissen en vrienden trouw iedere weer te voorzien van een boeiend camino-avontuur. Tot gauw in Nederland. Liefs, Sujato en Joop.


  • 06 April 2024 - 22:28

    Martin W:

    Goed gedaan Dorrie. Dankjewel voor je mooie verhalen en foto's iedere dag. Zo heerlijk met je mee kunnen lopen. Lieve groetjes Martin.


  • 06 April 2024 - 22:49

    Maria:

    Chapeau Dorrie, wat heb je toch weer een prestatie geleverd. En voor mij was het elke dag weer een interessante dagafsluiting om je verhaal te lezen. Je verslagen zal ik beslist missen. Geniet nog van Salamanca, de terugreis en een fijne zomer in je eigen huis.

    Bedankt voor de 4 weken samen en je inspirerende verhalen.


  • 06 April 2024 - 23:08

    Pet:

    Bedankt voor het delen van je belevenissen..tja, die herberg in Salamanca...zitten wel vaker van die enge hospitaleros..niet altijd gelukkig.

    Waarom loop je niet door tot Astorga of zo ?


  • 06 April 2024 - 23:38

    Nettie:

    Weer heel knap gedaan Dorrie, gefeliciteerd met je aankomst in Salamanca!

    groetjes en tot snel!


  • 07 April 2024 - 01:02

    Koosje:

    Mooi resultaat Dorrie, hoop dat je weer 'belenst' bent.

    Fijne terugreis

    Groet Koosje


  • 07 April 2024 - 07:48

    Berreke :

    Lieve Dorrie!

    Het is je gelukt om opnieuw je einddoel te halen! Diepe buiging voor je!

    Net als alle volgers heb ik genoten van je dagelijkse verslagen met alle wel en wee.

    Ben blij je te hebben ontmoet tijdens de maand in Portugal,

    Wel Thuis en wie weet treffen we elkaar elders..!


  • 07 April 2024 - 08:20

    Rian Moors:

    Heel heel knap Dorrie. Heel veel respect voor jou. Heb genoten van je verslagen. Wat een doorzettingsvermogen met al die ups en downs. Nu lekker relaxen. Misschien tot ziens in Vught. [e-1f942] Rian


  • 07 April 2024 - 09:02

    Marijke:

    Bijna de 1000km gehaald, chapeau!

    Elke dag bezig om eten en onderdak te vinden, een veilig pad te lopen en ongemakken te overwinnen. Maar ook momenten van euforie om wat je ziet en de ontmoetingen met fijne mensen. Je hebt het allemaal in je rugzak zitten.

    Ik heb door jouw verhaal de indruk dat je als loper kwetsbaarder bent dan de LF-fietser, maar honden, slechte weersomstandigheden en vermoeidheid liggen altijd op de loer.

    Voor mij begint het avontuur begin juni in Frankrijk na een opwarmertje van het Pieterpad in mei. Kijken of het allemaal nog lukt.

    Veel dank voor je verslag, soms werd ik wat ongerust als het laat doorkwam, maar je hebt het gered. Het ga je goed!


  • 07 April 2024 - 09:20

    Jannie:

    Lieve dappere Dorrie,

    Je hebt het geflikt! [e-1f60a] Ik sluit me bij helemaal aan bij alle voorgaande reacties van o.a. de "Portugalgangers". [e-1f4aa][e-1f4aa]

    Dank voor het "meelopen" vanuit mijn luie

    stoel. Nu een beetje vakantie houden en goede reis terug. Alvast Welkom thuis. Ook voor jou, [e-1f490][e-1f490]


  • 07 April 2024 - 15:10

    Raymond:

    Proficiat, mooi staaltje weer, en inderdaad vanachter het schermpje weer enorm van je avonturen genoten. Tot binnenkort op Fort Isabella!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 115912

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: