Samen eten - Reisverslag uit Campanario, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Samen eten - Reisverslag uit Campanario, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Samen eten

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

18 Maart 2024 | Spanje, Campanario

18 maart Habla 23 km (589)

Deze nacht was niet top. Een mug irriteerde mij door steeds bij mijn oren te zoemen. Muggen steken mij nooit. Waarom dan dat gezoem in mijn oren?

Het eerste stuk van de route is langs een 2baans autoweg. Het is 8 uur , maandagmorgen, iedereen heeft haast. Er moet uiteraard heel veel op de maandagochtend. Fijn lopen is het niet.

.Maar gelukkig ga ik na een paar km een zandpad op. Dan komt er ontspanning. Het is bewolkt, maar ruim 20 graden, lekker om te lopen. Het land om mij heen is vooral groen met weer een mooie bloemenzee.

Al geruime tijd kijk ik tegen een wit dorpje aan, het lijkt geplakt tegen een berg. Dat is Magacela. Een mooi plaatsje, met als je eenmaal boven bent, een prachtuitzicht over de omgeving. Het is uiteraard hard werken om zo hoog te komen..

Verder is het wandelen vandaag relaxed. Buiten Magacela geen enorme stijgingen, rustig weer en een rustige omgeving. Heel blij ben ik dat de steken in mijn knie zijn verdwenen.

Rond half 2 ben ik bij de albergue, waar ook Ayelet en haar man zijn. Zij voelen zich nog wat onzeker over het het slapen in albergues . Ik bel de hospitalerea...en krijg een enorme Spaanse riedel over me heen..ik begrijp dat ze er aan komt. Omdat de winkels om 2 uur dicht zijn, gaan we eerstboodschappen doen.

Dan blijkt dat Erik er is.

Hij heeft een grote pan spaghetti gemaakt.Dat islekker.

De hospitalerea komt even later , ze is aardig echter ze spreekt geen woord Engels. Ik praatinmiddels weer wat noodzakelijke Spaanse woorden. We komen er wel uit.

Ayelet en haar man hebben een eigen kamer en ik slaap op de kamer met Erik. Alles ziet er keurig netjes uit, er is een fijne keuken.

Na het eten is de middag wat sloom. Wat hangen, lezen en we hebben WiFi.

S'avonds gooien we al ons eten bij elkaar en maken we het gezellig. In ieder geval zo gezellig mogelijk. Erik blijft een typische Fransman. Hij praat Engels, maar kan het eigenlijk niet. Hij praat te graag vooral over zijn camino's. De man van Ayelet spreekt ook slecht Engels. Ayelet en ik communiceren het beste met elkaar. Dat er echt een leuke klik is kan ik niet zeggen. Ze is byzonder bijdehand. Vertelt veel over Israël, dat zeker interessant is, maar waar ik toch, zeker op dit moment, met gemengde gevoelens naar luister.

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 18 Maart 2024 - 21:37

Wil:

Een vrij relaxte dag zo te lezen. Mag ook wel na alle inspanning van de afgelopen tijd. En als de weg zo mooi was als de naam van het dorp…. Een prima start van een nieuwe week. Houden zo ! [e-1f44d]