Samen eten - Reisverslag uit Campanario, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Samen eten - Reisverslag uit Campanario, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Samen eten

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

18 Maart 2024 | Spanje, Campanario

18 maart Habla 23 km (589)

Deze nacht was niet top. Een mug irriteerde mij door steeds bij mijn oren te zoemen. Muggen steken mij nooit. Waarom dan dat gezoem in mijn oren?

Het eerste stuk van de route is langs een 2baans autoweg. Het is 8 uur , maandagmorgen, iedereen heeft haast. Er moet uiteraard heel veel op de maandagochtend. Fijn lopen is het niet.

.Maar gelukkig ga ik na een paar km een zandpad op. Dan komt er ontspanning. Het is bewolkt, maar ruim 20 graden, lekker om te lopen. Het land om mij heen is vooral groen met weer een mooie bloemenzee.

Al geruime tijd kijk ik tegen een wit dorpje aan, het lijkt geplakt tegen een berg. Dat is Magacela. Een mooi plaatsje, met als je eenmaal boven bent, een prachtuitzicht over de omgeving. Het is uiteraard hard werken om zo hoog te komen..

Verder is het wandelen vandaag relaxed. Buiten Magacela geen enorme stijgingen, rustig weer en een rustige omgeving. Heel blij ben ik dat de steken in mijn knie zijn verdwenen.

Rond half 2 ben ik bij de albergue, waar ook Ayelet en haar man zijn. Zij voelen zich nog wat onzeker over het het slapen in albergues . Ik bel de hospitalerea...en krijg een enorme Spaanse riedel over me heen..ik begrijp dat ze er aan komt. Omdat de winkels om 2 uur dicht zijn, gaan we eerstboodschappen doen.

Dan blijkt dat Erik er is.

Hij heeft een grote pan spaghetti gemaakt.Dat islekker.

De hospitalerea komt even later , ze is aardig echter ze spreekt geen woord Engels. Ik praatinmiddels weer wat noodzakelijke Spaanse woorden. We komen er wel uit.

Ayelet en haar man hebben een eigen kamer en ik slaap op de kamer met Erik. Alles ziet er keurig netjes uit, er is een fijne keuken.

Na het eten is de middag wat sloom. Wat hangen, lezen en we hebben WiFi.

S'avonds gooien we al ons eten bij elkaar en maken we het gezellig. In ieder geval zo gezellig mogelijk. Erik blijft een typische Fransman. Hij praat Engels, maar kan het eigenlijk niet. Hij praat te graag vooral over zijn camino's. De man van Ayelet spreekt ook slecht Engels. Ayelet en ik communiceren het beste met elkaar. Dat er echt een leuke klik is kan ik niet zeggen. Ze is byzonder bijdehand. Vertelt veel over Israël, dat zeker interessant is, maar waar ik toch, zeker op dit moment, met gemengde gevoelens naar luister.

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 18 Maart 2024 - 21:37

    Wil:

    Een vrij relaxte dag zo te lezen. Mag ook wel na alle inspanning van de afgelopen tijd. En als de weg zo mooi was als de naam van het dorp…. Een prima start van een nieuwe week. Houden zo ! [e-1f44d]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Campanario

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 115431

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: