Luxe - Reisverslag uit Medellín, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Luxe - Reisverslag uit Medellín, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Luxe

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 Maart 2024 | Spanje, Medellín

19 maart Medellin 20 km (609)

Erik vertrekt altijd in het donker. Zijn wekker gaat om 6uur. Ik ben dan ook wakker.

Om half 8 loop ik. Dan is het licht en zo'n vroege ochtend is heerlijk om te starten zekerop het platteland , waar ik meteen ben. Al snel doemt Don Benito op in de verte. Het iseen grote stad . Ook hier is hetnog vroeg. De ouders brengen de kindertjes naar school.Het is een levendige drukte. Voor de nodige afwisseling is zo'n stad fijn, ook hebbenze lekkere koffie en WiFi in de bar.

Wat in de stad opvalt, overigens ook in de dorpen, zijn de grote plakkaten met zielige jezussen en huilende maria's.

Dit alles ter voorbereiding op semana santa. Dat is een enorme happening in Spanje. In de goede week heeft heel Spanje vakantie.

Het wordt warm, ik loop te zweten. De weg is vandaag voor mijn gevoel kort.Dat komt , denk ik door de stad, daar liep ik ruim8 km door heen. Heel snel zie ik Medellin liggen. Hier is geen albergue.Ik heb gisteren een hostal geboekt. Dat ligt helemaal achter in het dorp. Ik heb een balkonnetje dat mooi uitkijkt over de rivier. Het hostal heeft dan ook een toepasselijke naam. Rio.

Ik heb een luxe kamer..is voor soms lekker. Ook ben ik gedwongen om in restaurant te eten, wat ook voor somsniet verkeerd is.

Op de kamer is het koud en buiten warm. Ik neem ereader mee, en zoek een bankje en vermaak me op deze manier deze middag.

Het is drukkend warm;Buienradar gaf vandaag 27 graden aan.

Verder gebeurt er vandaag niet heel veel spannends.

Ik ervaar weer eens het bewijs dat meer luxe niet leidt tot meer geluk. Op zo'n sjieke kamer ben ik alleen, dit i.t.t. gisteren , in de eenvoudige albergue.Toch overheerste vandaag het gevoel, dat ik een bofkont ben dat ik hier ben en dit allemaal kan doen.

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 19 Maart 2024 - 21:12

    Berreke:

    Ha Dorrie!

    geen bericht, goed bericht mbt je knieën? Pas je je dag afstanden erop aan, of zijn de geplande dag routes?

    Zo te merken ga je lekker..! Blijft fijn je zo te kunnen volgen; goed voor mijn voorpret!

    Blij te lezen, dat jouw schoenen het goed doen. We hebben immers dezelfde keus gemaakt; ben mijn nieuw paar aan het inlopen; geen centje pijn!

    Ultrea..!


  • 19 Maart 2024 - 22:15

    Wil:

    Knap hoor Dorrie dat je je elke dag weet aan te passen aan de veranderde omstandigheden en daar van kunt genieten. De ene keer luxe, de andere dag minder. De ene dag met leuke mede-Camino lopers, de andere dag in je uppie. Wat een ervaringen. Ben wel een beetje jaloers op dat mooie weer daar hoewel wij deze week niet mogen mopperen met 18 graden. Helaas is dat aan het eind van de week weer afgelopen maar dan zijn onze dakdekkers weer naar huis. Dus ook voor ons geluk hebben.

    Mooie dag morgen bofkont ! [e-2600]️[e-1f44d][e-1f48b]


  • 20 Maart 2024 - 02:34

    Pet:

    Klinkt als een aangename en rustige dag. Leuk toch dat verrassings element, niet precies te weten hoe het loopt.


  • 20 Maart 2024 - 09:02

    Gon:

    Ha Dorrie, ik geniet van je dagelijkse verhaal zo de kans te hebben om met je mee te lopen.

    De Spaanse sfeer, het wisselende landschap. Stoer hoor om je sleutel op te halen en alleen in een sportzaal te slapen. Het lijkt me een heel rustige route die nu nog niet veel bewandeld wordt gezien het aantal mensen dat je tegenkomt. Wandel ze weer.


  • 20 Maart 2024 - 11:24

    Koosje:

    Lijkt mij wel lekker na de wat mindere overnachtingsplekken, dit luxe dagje tussendoor. Je gaat gestaag!

    Ik wens je weer een mooie wandeldag.

    p.s. hier genieten van van onze eerste mooie lentedag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Medellín

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 115431

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: