Geen plaats in de herberg - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Geen plaats in de herberg - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Geen plaats in de herberg

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

01 November 2018 | Spanje, Cáceres

1 november
Van Valdesalor naar Cáceres

Geen plaats in de herberg

Gisterenavond gezellig wezen eten met de 3 mannen . De bar waar wij zaten was byzonder druk . Er was een groep vrouwen , die enorm hard zaten te praten . Ook de tv staat altijd keihard aan en dan liepen er nog wat kinderen rond die druk waren ivm Halloween. Ik snap niet hoe de Spanjaarden dit doen . Hebben zij een ander gehoor als wij?
Wij hoefden dus niet veel te zeggen tegen elkaar .Was ook wel relaxed Het eten was prima. In de auberge dronken we nog een wijntje om afscheid te nemen van Benedicte. Hij loopt ook door tot Santiago , maar hij moet sneller als ik , hij heeft nog werk te doen .
S’morgens al vroeg uit de veren . Ik was klaar met slapen .( dit zeiden de kinderen vroeger)
Ik neem in de albuerge mijn ontbijt , en kan helaas nog niet vertrekken omdat het te donker is . Ik heb er wel weer veel zin in. De start is prachtig , volop mist , met kleine druppels aan de takken , veel spinnenwebben en een zon die door de mist probeert te breken. En gelukkig wint die zon het . Het wordt stralend .
Het pad is stenig en mooi . Al snel verschijnt Cáceres heel mooi aan de horizon . Ik had in deze grotere stad wat dingen willen regelen o. a. een pakket naar Lara sturen , met zomerkleding . Nu is het weer een feestdag hier, Allerheiligen . Dus alles is dicht . Dat moet dan maar tot morgen wachten .Al vroeg ben ik bij de auberge. Hier wordt mij meteen duidelijk gemaakt dat het vol is. Balen ...Ik ga op het stoepje zitten om na te denken wat nu? En ineens staat Lars naast mij , en zitten we samen na te denken over wat nu? Is toch net iets gezelliger.
Na ongeveer een kwartier , gaat de deur open en roep de man van de jeugdherberg ons naar binnen . Er blijkt toch plaats . Hij had zich vergist in de datum, door de feestdag was hij in de war geweest .Helemaal blij.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 01 November 2018 - 15:53

    Addy Goudsmits:

    Lieve Dorrie, zou de "man van de jeugdherberg" niet gewoon een beetje medelijden met jullie hebben gehad?
    Enfin jullie "nadenken" bleek effectief!hartstikke fijn want hoe mooi de omgeving ook is, buiten slapen is toch heel iets anders!

    Het ga jullie goed!
    Fijne dag morgen, Addy

  • 01 November 2018 - 15:56

    Addy Goudsmits:

    Lieve Dorrie, zou de "man van de jeugdherberg" niet gewoon een beetje medelijden met jullie hebben gehad?
    Enfin jullie "nadenken" bleek effectief!hartstikke fijn want hoe mooi de omgeving ook is, buiten slapen is toch heel iets anders!

    Het ga jullie goed!
    Fijne dag morgen, Addy

  • 01 November 2018 - 16:08

    Gon Kremers:

    HaDorrie, het is ook nog geen Kerst dus die plek in de herberg is nog niet van toepassing.
    Heerlijk om je verhaal te volgen, ik zie de nevel en de druppels op de takken. Fijn dat je nog steeds mooi weer hebt.
    Liefs van Gon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 114185

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: