Lars - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Lars - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Lars

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

03 November 2018 | Spanje, Casar de Cáceres

2 november
Van Cáceres naar Casar de Caseres
Afscheid

Gisterenmiddag Cáceres bekeken , een mooi stadje , met een kern die is gebouwd in de 15e en 16e eeuw.Door de Unesco is dit gedeelte verklaard tot werelderfgoed . Het is indrukwekkend .
Ik zie , in het oude gedeelte , veel ooievaarsnesten. Die worden hier gekoesterd , in de hoop dat zij blijven overwinteren i.p.v. door te vliegen naar Afrika.
De stad is erg gezellig . Het is mooi zonnig weer , de terrasjes zitten vol , de zon schijnt . Het is echt een feestdag.
Lars heeft ontdekt op Facebook dat ik de vorige week jarig was , daarom trakteert hij mij op het eten .Heel lief van hem en een heel gezellig etentje .

In de ochtend ga ik eerst een postkantoor opzoeken . Ik kan 1350 gram opsturen , naar Lara. Dat scheelt toch weer heel wat .Als afscheid ontbijten Lars en ik nog samen . Jammer dat hij naar huis moet. Maar ja ,
zo werkt het tijdens de Camino.

De wandeltocht is niet zo lang vandaag . Dus heel rustig loop ik naar het volgende dorp . Het pad loopt vrij dicht langs de snelweg . Is glooiend, en omgeven door koeien en vooral veel schapen . Die schapen kom ik ook gewoon op het pad tegen . Het is heerlijk wandelweer. Een windje en soms schijnt de zon .
Het dorpje Casar de Cáceres , is mooi en vriendelijk . Via een grote laan met mooie palmbomen en bloeiende rozen loop ik het dorp in. Op het Plaza de España ( alle dorpen , en ook steden hebben een plein dat zo heet ) is het gezellig druk op de terrassen . En er wordt naar mij geroepen wat ik moet doen . Als pelgrim , dus met de grote rugzak op ,word ik altijd positief benaderd. Blijkbaar zijn pelgrims geliefd hier . Zij leveren uiteraard een bron van inkomsten .
Eerst naar het officina de tourismo , de sleutel ophalen en dan naar de albuerge. In de grote albuerge waar ik alleen ben , voel ik me wat verloren . Mis mijn maatje(s).

Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 03 November 2018 - 13:52

    Anne-Marie:

    Hoi Dorrie
    Mooie verhalen! Vandaag stond in het Brabantsdagblad dat iemand een boek geschreven heeft over haar tocht met haar zoon naar Santiago. Wellicht ook wel iets voor jou om te doen.
    Fijn dat je zo geniet, kom je nu meer mensen tegen dan de vorige keer?
    Groetjes
    Ook van Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 115149

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: