Slaapzaal struggles - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Slaapzaal struggles - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Slaapzaal struggles

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

02 December 2018 | Spanje, Palas de Rey

1 december Van Portomarin naar Palas de Rei Mensen beginnen al zo vroeg te rommelen op de slaapzaal , dat ik ook maar opsta . Ben daarom te vroeg klaar . Lopen in het donker vind ik nog steeds niets , en het begint pas echt een beetje licht te worden om half 9 . Bijna de kortste dag . In het schemerdonker vertrokken , dat wordt al snel klimmen . Vandaag is de route zodanig dat de eerste 12 km klimmen is en de laatste 12 km dalen . Het is winderig , herfstachtig , niet koud . De route gaat veel door bosachtig gebied . De bomen worden steeds kaler. De eerste 12 km zijn pittig . Hoe hoger ik kom hoe meer de bomen van loofbomen veranderen in blijvend groene dennenbomen ,en ook hoe kouder de wind wordt. De tweede 12 km heb ik vleugels . Gaat het lopen helemaal vanzelf . Er is nu inmiddels een vast groepje dat elkaar steeds tegenkomt . Ik ben wel een buitenbeen. Het zijn allemaal jonge jongens en mannen , en allemaal Spaans . Ook deze jongeren spreken ,tot mijn verbazing ,weinig Engels . Er is een Zwitserse jongen , die goed Engels praat . Wel grappig is dat ik ze er allemaal uitloop .Ik hoor er veel over en zie ook veel pijntjes en kwalen . Ik heb daar gelukkig geen last van . De avond is niet heel interessant . Een aantal van de jongens gaan naar restaurant . Ik ga naar de supermarkt, die nog open is . Ik heb op veel plaatsen meegemaakt dat de winkels op zaterdag om 2 uur dicht zijn . Met een paar jongens eten we in albuerge. Ik ben moe vanavond , dus op tijd naar bed en hopen dat het een beetje rustig is op de slaapzaal . Verstuurd vanaf mijn iPhone


  • 02 December 2018 - 10:00

    Jab:

    Nou Dorrie,
    Dus zelfs zonder Redbull had je vleugels.
    Zou dat door de jeugd om je heen komen, dat je hen er allemaal uit liep ? Weer een knappe prestatie neergezet en zo komt het einde nog leuker in zicht, nog een dikke week dan loop je over de finish, zonder pijntjes of naweeën van zoveel inspanningen in zo'n korte tijd ! Super

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: