Groentekroket - Reisverslag uit Westendorp, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Groentekroket - Reisverslag uit Westendorp, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Groentekroket

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

12 November 2019 | Nederland, Westendorp

12 nov Westendorp
20,9 km
Na een fijne nacht in de top blokhut en een goed ontbijt neem ik afscheid van de “ vrienden “ . Ik verbaas me erover dat mensen dit doen . Zo’n geweldig verblijf en dat voor 22,50..
Een grijze , koude ochtend, maar zoals altijd heerlijk om weer op af te gaan .
Eerst loop ik over een industrieterrein , daarna wordt het een landelijk gebied. Boerderijen met veel groen grasland, stil en vlak ,een weids uitzicht, heel af en toe een koe.
En ook heel af en toe een dorp.
Eerst miezert het wat , echter dit zet door in echt regen .Poncho aan , niet fijn . Ik hoop op een warme plek ; maar dat is lang zoeken .
Enigszins doorweekt vind ik in het dorp Etten een leuk café met serre. Nou hier ga ik echt blijven zitten totdat de regen over is.Een paar dorpse leuterende oudere dames vormen het publiek.
Na een uur is het droog en dan weer lopen . De wind blijft guur en de zon laat zich nauwelijks zien .
Onderweg krijg ik honger en pak een snee brood uit mijn tas. Die leg ik even op een bankje , ineens komt er een hond aan , die het brood weggrist. Gelukkig is het een lieve Hollandse hond, waar ik niet bang voor ben. Even later komt zijn baasje. Zij maakt 1000 excuses , en wil mij betalen etc. Ik moet er vooral erg om lachen ; en brood heb ik nog meer.
Jab moet met zijn chauffeursbaan in Doesburg zijn. Is ong 35 km van mij verwijderd. Als hij zijn publiek heeft uitgeladen komt hij mij tegemoet rijden . Gezellig kletsen we bij in de plaatselijke fritestent in Doetinchem. Ik ontdek dat er groentekroketten bestaan . Best lekker!
Ik overnacht in Westendorp , uiteraard weer bij de “ fietsvrienden”
Dit keer een aardige , ondernemende , aktieve vrouw. Zij heeft gekookt en we hebben het gezellig samen .
Na achten ga ik , gewoon naar boven , zonder dat ik me moet losrukken .
Al 5 dagen onderweg. Het wandelgevoel is er. En ik ontdek hoe mooi en leeg dit deel van Nederland is . Daardoor komt het ook relaxter over. En uiteraard kijk ik er met mijn nu relaxte bril naar.

• 12 November 2019 - 21:41

Addy Goudsmits:

Ach Dorrie, je moest eens weten hoe lekker onze Nederlands voedsel is(!!!)!
    Ik heb even verder gekeken op je verslaglijn en zie nu wat je van plan bent! Studie, lopen, vliegreis, verblijf en weer lopen! Wat een ontzettend leuk idee!
    Succes in Enschede enne.....het lijkt me fantastisch om in Spanje je diensten aan te bieden aan mensen zoals jij en daar ook een tijd te verblijven.Ik hoor en lees je ervaringen weer graag! Succes weer morgen! Liefs,Addy

• 13 November 2019 - 20:29

Gon Kremers:

Leuk, weer gestart met een reisverhaal.
    Van Enschede naar Sevilla en opweg. Goede reis, bueno camino