Bovenaards leven - Reisverslag uit Westendorp, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Bovenaards leven - Reisverslag uit Westendorp, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Bovenaards leven

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

13 November 2019 | Nederland, Westendorp

Groenlo
13 november
26 km
Een mooie herfstochtend. Het weer is aangenamer als gisteren omdat de wind minder is. Ik heb niet zo goed geslapen. Zou dit toch de wijn zijn die Magda rijkelijk schonk bij t eten ?Ik ben t niet meer gewend.
Mijn gastvrouw Magda zit nog in mijn hoofd. Zij blijkt 80 jaar te zijn. Ik had haar geschat op mijn leeftijd . Ze woont in een groot alleenstaand , niet geïsoleerd huis met een geweldige tuin.
Zij doet veel in de dorpsgemeenschap. Zo kookt ze bv 1x in de week voor alleenstaanden. Max 12 mensen kunnen voor een klein bedragje aanschuiven . Met haar autootje crosst ze door het land om haar kleinkinderen te bezoeken .Heel inspirerend vind ik haar. Zo positief en aktief hoop ik ook oud te worden .
Het lopen is fijn . Door mooie boslanen : de bomen zijn nog zo mooi, en ook door vlak landelijk gebied.
Naarmate de dag vordert wordt het lopen zwaarder. Ik doe het wat rustiger.
De buienradar geeft fikse buien aan . Ik heb geluk , bij mij vallen ze niet . Af en toe krijgt de zon kans, en kan ik even op bankjes zitten . Dat komt goed uit.
De eindbestemming is Groenlo, een mooie plaats. Via een park loop ik het centrum in . In een koffietentje zit ik mijn tijd uit . Blijkbaar is het bij “ vrienden van de fiets” een code dat je tussen 4 en 5 welkom bent.
Het is geen straf om te wachten .
De mevrouw waar ik nu overnacht is weer een oudere dame. We drinken een kopje thee en daarna ga ik boodschappen doen. Zij vindt het erg voor mij dat ze vanavond naar een vergadering moet . Ik vind dit prima.
Ik eet mijn salade terwijl we tv kijken . Er komen nu verhalen los over boodschappen die zij ontvangt van doden en over eerdere levens die zij heeft geleefd.
Die vergadering van haar komt mij steeds beter uit.
Na half acht is het huis voor mezelf .
Fijn .
Outlook voor iOS downloaden

• 13 November 2019 - 21:34

Janina:

Leuk Dorrie, om je verhalen weer te lezen. Succes met je tocht

• 13 November 2019 - 22:18

Tanny Van De Ven:

Na de Santiago-tocht en Nieuw Zeeland nu zó dicht bij. Wat is Je “doel” deze keer?
    LAW-wandelingen in Nederland?

• 14 November 2019 - 11:21

Dorothé:

Leuk Dorrie om je verhalen weer te lezen. Heel succes en plezier!!

• 14 November 2019 - 17:09

Wilbv:

Haha Dorrie, geweldig toch al die verschillende mensen die je ontmoet. En al ben je ze (na een tijdje) zat, het zijn mooie verhalen waar je ook na je tocht met een glimlach aan terug kunt denken (uit jouw eerdere levens). Ik wens je nog heel veel van deze “figuren”. Ik geniet er van !
    Loop ze !

• 14 November 2019 - 19:55

Tresian:

Wat schrijf je leuk Dorrie! Ik ga je met plezier volgen!
    Wandel ze.
    Tresian.