Ute - Reisverslag uit El Real de la Jara, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Ute - Reisverslag uit El Real de la Jara, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Ute

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

28 November 2019 | Spanje, El Real de la Jara

28 november
Zafra
15 km
Wat een heerlijke ouderwetse flanellen lakens hebben ze hier . Ik ben heel benieuwd of die bij ons ook nog te krijgen zijn. Heerlijk geslapen . Van Manuel begrijp ik dat hij niet goed heeft geslapen . Hij heeft veel gepiekerd. Ik geef hem als tip dat hij vooral veel moet wandelen, dan verdwijnen de problemen vanzelf . Hij is het hier niet helemaal mee eens. Tja...ik kan niet alles oplossen!
Een heerlijke zachte ochtend . De weg voert langs akkers , die leeg en winterklaar zijn . De druiven zijn geplukt.
Het blijft glooiend, en zowaar gaat de zon schijnen . Dat betekent lopen in t-shirt. Het lijkt zomer. Heel relaxed wandelen vandaag .
In een dorp aangekomen ga ik op een stoepje in de zon zitten . Ik eet van die verantwoorde soepstengels.
Ineens stopt er een levensmiddelen auto , een man stapt uit en duwt mij 2 pakken chocoladekoeken toe.
Ik ben zo verbouwereerd dat ik bijna vergeet om hem te bedanken. Zou hij mij zien als een arme zwerfster?Maakt eigenlijk niet uit . Ik ben dankbaar.
In de herberg in Zafra is een Schotse mevrouw hospilatereo . Inmiddels vind ik Engels praten al fijn.
Het wordt gezellig druk . Na mij komt ook Manuel binnenstappen , later nog een Spanjaard die ook Engels kan praten . Verder is er nog een Duitse mevr . die hier al 2 dagen is. Ook het jonge Duitse stel van 2 dagen geleden komt later in de middag .
Manuel is duidelijk blij met zijn nieuwe Spaanse vriend . Hij heeft mij niet meer zo hard nodig . Problemas bespreken in eigen taal is zeker zo handig.
Ik heb een fles wijn gekocht in de hoop die samen te delen . Echter alleen de Duitse mevr die Ute heet is er dus wij drinken samen wijn . Langzamerhand komt haar verhaal los . Zij kwam hier eigenlijk voor Antonio, waar ze naar haar idee een goede band mee had , misschien wel wat verliefd op was . Echter zij wordt tot haar teleurstelling nogal genegeerd . Antonio lijkt zijn liefde te hebben gevonden bij Claire, de Schotse vrijwilligster.
Zij zijn nu samen eten , dit is al vreemd , dat zij de herberg aan ons overlaten.
Zo kan er in hospitalereo land van alles gebeuren . Wij hebben het leuk samen . Ute heeft een breiwerkje bij zich . Ze besluit vanavond dat ze morgen vertrekt , wat teleurgesteld. Ze had het plan om langer te blijven .

  • 29 November 2019 - 00:29

    Jab:

    Dorrie, in een van mijn reacties schreef ik het al, dus het is toch Hospitalereo of Hospitalerea zou kunnen ?
    In ieder geval morgen waarschijnlijk starten met Ute,.... gezellig, bij een mooie dag

  • 29 November 2019 - 15:13

    Wil:

    Ach ja flanellen lakens. Mijn opa had ze toen ik, op toerbeurt met 3 nichtjes bij hem ging slapen nadat oma overleden was. Mooie herinneringen diep onder de ouderwetse Aabeedekens op een grote open zolder...
    Fijn dat mensen zo meelevend zijn om je wat aan te bieden al zie je er vast niet uit als een zwerfster. Jammer als Ute vertrekt. Helaas, de liefde is ondoorgrondelijk en kent vele wegen. Hopelijk zie je onderweg een nieuw loopmaatje waar je het goed mee kunt vinden.
    Ik kan je een paar dagen niet volgen, ga vanaf morgen een weekje naar Lissabon waar het 10 graden warmer is dan hier. Lees volgende week je verhalen. Succes, loop met plezier en geniet !

  • 29 November 2019 - 17:45

    Maarten&Carla:

    Lekkere flanellekes zij gewoon te koop bij Zeeman en (soms) bij het Kruidvat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 117384

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: