Een nieuwe Belgische pelgrim - Reisverslag uit Baños de Montemayor, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Een nieuwe Belgische pelgrim - Reisverslag uit Baños de Montemayor, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Een nieuwe Belgische pelgrim

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

09 December 2019 | Spanje, Baños de Montemayor

9 dec
18 km Baños de Montemayor
In de ochtend leer ik Paul kennen , een Belgische pelgrim . Wij ontbijten samen . Hij lijkt een vriendelijke gepensioneerde Belg . Hij vraagt of hij met ons mee kan lopen . Uiteraard kan dit .
Het is een frisse ochtend ; de zon komt op een prachtige route; kortom een geweldige dag . Het eerste dorpje is erg mooi. Het is te merken dat mensen een vrije dag hebben . De terrassen zijn gezellig druk , de zon schijnt heerlijk .
Het tweede deel van de route is minder , omdat het veel lopen langs de weg is . Maar het zonnetje doet zijn best en het dorp van bestemming is prachtig . Ook de herberg is mooi . Na douchen en kleren wassen gaan we met ons drieën eten . Heerlijk is het en vooral de wijn is te lekker. We hebben intense gesprekken . Ook Paul is gescheiden , met al de complicaties die daar bij horen .Enigszins teut ga ik terug naar de herberg voor de siësta.
Tussendoor belt de makelaar van mijn nieuwe huis . Hij legt er veel druk op. Ik moet koopcontract tekenen , voor woensdag .Hier heb ik een printer voor nodig . Morgenvroeg ga ik dit ergens proberen in t dorp
Het lijkt er nu op dat ik vanaf half februari een campingbewoner word. Nou jou ... dan ga ik toch gewoon terug naar Spanje; denk ik nu.
In de avond maak ik een rondje door t dorp . Daar is niet heel veel te beleven . De mannen gaan weer de bar in aan de wijn ; maar dat hoeft voor mij niet meer. Lekker op tijd naar bed , na deze heerlijke dag

• 09 December 2019 - 22:45

Jab:

Toch weer een verrassing. Met de route en met de Belgische Pelgrim maak je toch weer wat mee, ook een stevige borrel, niet standaard voor scheidende pelgrims toch zeker,...maar wel genoten, fijne dag weer morgen.....