Geen grote agressieve hond - Reisverslag uit Galisteo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Geen grote agressieve hond - Reisverslag uit Galisteo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Geen grote agressieve hond

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

08 December 2019 | Spanje, Galisteo

Arco de Carparra
8 dec
30.7 km
Vanmorgen al om 8 uur vertrokken . Het is mistig, koud en donker.
Na 10 km is er een dorpje , dus tijd voor koffie. Dan haalt Peter mij in , daarna lopen we grotendeels samen . Het weer klaart op en de zon krijgt ook weer ruimte.Ik zie wat op tegen de 30 km . Vind ik te ver, maar omdat er eerder geen slaapplek is kan t niet anders vandaag. De weg is bijna helemaal verhard en de bergen om ons heen worden steeds hoger . Er ligt sneeuw op de toppen .
In de middag wordt de lucht dreigend en ja daar komt de regen . Regenjas aan , poncho aan en door .
Op een bepaald moment stopt er een auto . Er zitten een paar jongens in die mij vertellen dat er verderop een grote agressieve hond los loopt . Daarvoor wil ik wel op Peter wachten ,die een stuk achter mij loopt . Hij zegt niet bang te zijn voor honden .Wij wapenen ons met stokken , stenen en mijn dazer. Het ziet er allemaal strijdlustig uit ; echter die hond hebben wij nooit gezien.
De laatste kilometers zijn nat en zwaar. Vooral de rugzak wordt heel belastend . Ik ben , bij aankomst , nog niet zo uitgeput geweest als vandaag . Ga douchen en kruip mijn bed in .
Het duurt nog 3 uur voor we kunnen eten . Gelukkig heb ik een zak nootjes om honger te stillen .
Na de siësta voel ik me een stuk beter; we eten het menu del dia, is prima.
Op de tv zien we een stierengevecht. Is boeiend , is zeker niet diervriendelijk; uitsluitend ter meerdere eer en glorie van de torero’s.
Morgen weer een feestdag in Spanje ; omdat de echte feestdag van Maria vandaag op zondag viel ; verplaatsen de Spanjaarden deze dag naar de maandag.

• 09 December 2019 - 16:44

Wil:

Het was te merken die feestdagen. Heeel veeel (zeer luidruchtige) Spanjaarden in Lissabon. Moest soms een batterijtje in de dames zitten dat je uit kunt schakelen. Maar.. wel goed voor de economie !
    Wens je mooier loopweer !