Vakantie - Reisverslag uit Fuenterrobles, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Fuenterrobles, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

11 December 2019 | Spanje, Fuenterrobles

Fuenterroble
11 dec
Vandaag een echte vakantie dag. Ik zie t mezelf schrijven. Hoezo echte vakantie? Het is een grote vakantie.
Ik realiseer me dat ik nog niet zo’n mooie relaxte camino heb gelopen . Nooit alleen , altijd leuke mensen om mij heen . Voortdurend mooi weer. Mooie paden en heerlijk eten .
Ik mag van de padre Blas, , die hier de baas is een paar dagen blijven . Ik wordt pas zaterdag verwacht in Salamanca. Na zo’n dag als gisteren is een dag rustig aan doen zeer welkom.En wat er nog bijkomt het regent. Hoe heb ik het zo kunnen plannen!
Peter gaat met de bus naar Salamanca. De bus vertrekt in een dorp op 6 km afstand. Ik loop met hem mee naar dat dorp. Inmiddels schijnt de zon;het is koud en ik kan heerlijk lopen zonder rugzak . Wat een verschil is dat .
In datzelfde dorp is ook andere Peter, mijn app vriend van t vorig jaar. Hij past op een hond .
Dus dat betekent afscheid nemen van de ene Peter en opnieuw ontmoeten van de andere Peter.
Tja zo gaat dat helaas op de camino.
De hele middag met de Peter , de app vriend van t vorig jaar, opgetrokken, en bijgepraat. We hebben elkaar veel te vertellen . Is gezellig.
Rond 5 uur moet ik weer terug , omdat het anders te donker wordt . Peter brengt mij via een mooi pad halverwege.
In de herberg ontmoet ik de Belg Paul weer . Hij is ook helemaal enthousiast over deze herberg .
Het eten verloopt vanavond rommelig : er zijn ongeveer 10 personen ;er worden vele discussies gevoerd . Het is mij niet duidelijk wat er gebeurt of waar het overgaat . De grote Italiaan Mario ( hij is 2 meter lang) is de enige die af en toe wat vertaalt.
Er wordt binnenkort een markt georganiseerd, en daar gaat het allemaal over.
Mario vertelt over zichzelf dat hij in zijn leven altijd goede banen heeft gehad, veel geld heeft verdiend. Maar hij werkte alleen maar. Nu heeft hij geld afgezworen . Hij werkt donativo en heeft iedere dag eten .
Hij haat geld .
Zo zoekt ieder zijn eigen levenspad .
Ik wil graag wat meehelpen hier in de herberg met bv afwassen of schoonmaken, maar weinig kans hiervoor. Iedereen die hier rondloopt heeft zijn eigen taak en neemt dit erg serieus....

• 11 December 2019 - 22:57

Ad:

Hoi Dorrie, ik heb vanavond Nettie gesproken en zij vertelde me in het kort over je huidige camino. Prachtige verhalen om te lezen. Ik wens je nog een heerlijke camino!!