Vakantie - Reisverslag uit Fuenterrobles, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Fuenterrobles, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

11 December 2019 | Spanje, Fuenterrobles

Fuenterroble
11 dec
Vandaag een echte vakantie dag. Ik zie t mezelf schrijven. Hoezo echte vakantie? Het is een grote vakantie.
Ik realiseer me dat ik nog niet zo’n mooie relaxte camino heb gelopen . Nooit alleen , altijd leuke mensen om mij heen . Voortdurend mooi weer. Mooie paden en heerlijk eten .
Ik mag van de padre Blas, , die hier de baas is een paar dagen blijven . Ik wordt pas zaterdag verwacht in Salamanca. Na zo’n dag als gisteren is een dag rustig aan doen zeer welkom.En wat er nog bijkomt het regent. Hoe heb ik het zo kunnen plannen!
Peter gaat met de bus naar Salamanca. De bus vertrekt in een dorp op 6 km afstand. Ik loop met hem mee naar dat dorp. Inmiddels schijnt de zon;het is koud en ik kan heerlijk lopen zonder rugzak . Wat een verschil is dat .
In datzelfde dorp is ook andere Peter, mijn app vriend van t vorig jaar. Hij past op een hond .
Dus dat betekent afscheid nemen van de ene Peter en opnieuw ontmoeten van de andere Peter.
Tja zo gaat dat helaas op de camino.
De hele middag met de Peter , de app vriend van t vorig jaar, opgetrokken, en bijgepraat. We hebben elkaar veel te vertellen . Is gezellig.
Rond 5 uur moet ik weer terug , omdat het anders te donker wordt . Peter brengt mij via een mooi pad halverwege.
In de herberg ontmoet ik de Belg Paul weer . Hij is ook helemaal enthousiast over deze herberg .
Het eten verloopt vanavond rommelig : er zijn ongeveer 10 personen ;er worden vele discussies gevoerd . Het is mij niet duidelijk wat er gebeurt of waar het overgaat . De grote Italiaan Mario ( hij is 2 meter lang) is de enige die af en toe wat vertaalt.
Er wordt binnenkort een markt georganiseerd, en daar gaat het allemaal over.
Mario vertelt over zichzelf dat hij in zijn leven altijd goede banen heeft gehad, veel geld heeft verdiend. Maar hij werkte alleen maar. Nu heeft hij geld afgezworen . Hij werkt donativo en heeft iedere dag eten .
Hij haat geld .
Zo zoekt ieder zijn eigen levenspad .
Ik wil graag wat meehelpen hier in de herberg met bv afwassen of schoonmaken, maar weinig kans hiervoor. Iedereen die hier rondloopt heeft zijn eigen taak en neemt dit erg serieus....




  • 11 December 2019 - 22:57

    Ad:

    Hoi Dorrie, ik heb vanavond Nettie gesproken en zij vertelde me in het kort over je huidige camino. Prachtige verhalen om te lezen. Ik wens je nog een heerlijke camino!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 116554

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: