Jezus - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Jezus - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Jezus

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 December 2019 | Spanje, Salamanca

14 dec
Salamanca
Omdat de wekker van Mario afloopt , sta ik op . Het is onrustig in de herberg. Iedereen is druk met de voorbereiding voor kerstmis. Ik heb geen idee wat ze allemaal doen en/of van plan zijn . Er wordt veel gesjouwd met vanalles.
Ontbijten samen met de Française. En dan moet ik toch echt mijn rugzak gaan pakken .
Ik begin me hier steeds meer thuis te voelen , maar de plicht roept.
Peter brengt mij naar t dorp waar de bus komt. Als ik loop met de rugzak voelt dit weer helemaal goed.
Nog net tijd voor koffie en dan ook van Peter afscheid nemen . Tot weer over een jaar of eerder . Ik weet t niet!

De bus doet er een uur over om in Salamanca aan te komen . Dat zijn dus 2 dagen wandelen !
De herberg is gesloten tot 4 uur . Omdat het guur is zoek ik een warm plekje waar ik wat eet en geduldig wacht tot het 4 uur is.
De aankomst in de herberg valt me wat rauw op t dak . Jezus is de hospitalereo . De naam suggereert iets moois , dat is hij niet .Hij gedraagt zich autoritair. Hij vindt dat ik Spaans moet praten zonder hulp van translater. Dat is bij mij dus beperkt. Hij zegt hierover; wij zijn hier in Spanje. Zo’n nare Spanjaard heb ik nog niet eerder ontmoet . Gelukkig is de Belg Paul er . Aan Paul vraagt hij of hij om half 10 terugkomt om op de herberg te letten .
Ik wil dus met Paul mee om te gaan eten maar krijg uitdrukkelijk de opdracht om om 7 uur terug te zijn . Ik heb geen idee waarom . Met Paul drink ik een wijntje; Paul is zo iemand die uitgaat van regels , zonder hier kritisch over na te denken . Ik besluit maar om me aan te passen deze 2 dagen en te hopen dat het snel maandag is , de dag dat Jezus vertrekt.Als ik om 7 uur binnen kom staat hij te praten met Spanjaard. Wie of wat hij is wordt mij niet uitgelegd.
Die Spanjaard , die ook geen woord Engels praat snap ik wel . Doet zijn best om iets uit te leggen ; is gewoon aardig zoals ik Spanjaarden ken .
Hij komt informeren naar herberg .
Ik vraag aan Jezus waarom ik om 7 uur hier moet zijn . Hij heeft met supervisor Victor afgesproken en die afspraak is afgezegd omdat zijn vrouw ziek is. Ik baal hier natuurlijk van . Blijkbaar heeft Jezus er nog niet van gehoord dat er zoiets bestaat als een appje sturen .En dat laat ik hem duidelijk weten , waardoor hij wat inbindt.Heb geen zin om alleen te gaan eten .
Dan maar naar de supermarkt .
Ik neem me voor om me minder aangepast te gedragen . Als ik iets niet snap heeft hij pech!
Als ik terugkom vraagt hij of hij kan gaan eten . Natuurlijk, ik ben hem liever kwijt als rijk . Als hij terugkomt van t eten brengt hij gepofte kastanjes voor mij mee. Zou hij toch iets goed willen maken ?Ik wil me dit eigenlijk helemaal niet meer afvragen .
Hij gaat naar boven en bemoeit zich verder niet meer met ons . Als hij weer beneden komt legt hij me alles uit . O. a hoe de deuren op slot moeten , en de lichten uit . Allemaal heeeel moeilijk. Hij blijft erbij staan of ik de sleutel wel goed omdraai.
Ik voel me als een klein kind behandeld.
Paul die zeer godsdienstig is wil morgen naar de mis .Omdat de kerk prachtig is ga ik mee. Jezus gaat iedere dag naar de kerk . Ik had niet anders verwacht.

  • 14 December 2019 - 22:43

    Ans:

    Lieve Dorrie, ook dít hoort bij het pelgrimeren.
    Da's toch ook in het dagelijks leven? Sons loopt iets anders dan dat jezelf zou willen. Gewoon een paar dagen geduld, heel klein beetje aanpassen.
    Overmorgen is Jesus weg, heb jij het voor het zeggen

  • 15 December 2019 - 12:42

    Ineke Willem:

    vol bewondering lezen wij je verhaal, wat maak jij veel mij .Hou het heft zelf in de hand als het kan .sukses ineke willem

  • 15 December 2019 - 19:23

    Wil:

    Ja zulke mensen kom je ook tegen. Misschien zichzelf overschreeuwend om zijn onzekerheid te compenseren ? Zal jou een zorg zijn. Vertrouw op jezelf ! Jij hebt deze manieren niet nodig !
    Mooie nieuwe dag !

  • 15 December 2019 - 20:01

    Jab:

    Nou Dorrie, soms zit het mee maar soms zit het tegen, leuke vriendelijke mensen die begrip tonen en af en toe heb je van die arrogante persoonlijkheden.
    Maar hebt Jezus ontmoet en dat kunnen er niet veel zeggen !
    Morgen kun je weer afkicken en ben je weer in je ornament.
    Lekker slapen en vooruit kijken, lieve groet,....

  • 15 December 2019 - 22:58

    Marianne:

    Dat ben je niet gewend :). Iemand die je graag wil commanderen. Even ademhalen en hij is weg. Kun jij weer je eigen ding doen. Veel succes in Salamnca met het beheren van het hostel!.

  • 15 December 2019 - 22:58

    Marianne:

    Dat ben je niet gewend :). Iemand die je graag wil commanderen. Even ademhalen en hij is weg. Kun jij weer je eigen ding doen. Veel succes in Salamnca met het beheren van het hostel!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 117925

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: