Een nieuwe facebookvolger - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Een nieuwe facebookvolger - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Een nieuwe facebookvolger

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

28 December 2019 | Spanje, Salamanca

28 dec
Salamanca
Een stille ochtend . Een vriesnacht , maar daarna open weer met een blauwe lucht.
Voor 12 uur bezoek ik een klooster, waaraan een museum verbonden is. Ik moet uitkijken om hier niet helemaal heilig te worden . In deze stad ontkom je er bijna niet aan . Er zijn zoveel kloosters en kerken ; en alle zo rijk en weelderig .
Er wordt hier veel gebeden . Of de wereld daar nu echt beter van wordt valt te betwijfelen .De geschiedenis toont het in ieder geval niet aan .
Na mijn wachtuurtje tussen 12 en 1 uur ga ik opnieuw naar het museum. Nu loop ik er relaxed rond . Is indrukwekkend; er is portret schilder die me echt raakt.
Na het museumbezoek is het weer veranderd . De zon schijnt stralend , de stad is gezellig druk en de terrassen zitten vol . Hier ga ik aan meedoen .
Helaas is het snel 4 uur en dat betekent terug op de post.
Om 5 uur komt er zowaar een pelgrim binnen . Een man uit Zuid Korea. Ik schrijf hem in en wijs hem de weg . En ineens is hij ook weer verdwenen, zonder iets te zeggen.
Snel is hij terug met een tas vol boodschappen; waaronder ook een fles wijn, waar hij gul mee schenkt .Hij vertelt dat hij een soort priester is . Zijn vrouw en kinderen wonen in de USA; maar hij blijft voorlopig nog in Korea werken . Hij heeft het er naar zijn zin .
En dan ... tot mijn verbazing nog 2 pelgrims, op de fiets . De eerste fietsers die ik zie in deze weken . Een jonge Spaanse man en vrouw , die komen fietsen vanuit Sevilla. Ze hebben het erg koud . Dat is het ook zodra de zon er niet meer is . De jongen spreekt goed Engels.
Zij gaan in de stad eten . De jongen heeft in Salamanca gewoond ; hij weet de goede plekken om te eten .
Het kontakt met de Koreaan, genaamd Hun , verloopt prima . Hij vertelt over Korea , ook over N. Korea waar hij in mocht omdat hij pastor is . Over de verderfelijke invloed van Amerika ; dat er volgens hem alleen op uit is om de wapen industrie in stand te houden. Heel interessant om van een Koreaan te horen . We delen erg de mening over de camino o.a hoe rustgevend het is voor je mind. Hij schrijft iedere dag zijn verhaal op Facebook . Hij hoopt daarmee veel mensen in Korea te bereiken . Mensen hebben daar grote problemen. Het suïcide aantal is er het hoogste van de wereld . Hij hoopt dat velen hem volgen in het caminolopen .
Hij heeft er met mij in ieder geval een nieuwe Facebook volger bij .
Een onverwachte boeiende avond.

  • 30 December 2019 - 08:17

    Jab:

    Dorrie, dat is idd een heel interessante man, de Koreaanse priester, hij heeft jou de keerzijde laten zien waarschijnlijk !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 117928

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: