Security - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Security - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Security

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

02 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

2 Jan
El Cubo del Vino
18 km
Heerlijk geslapen . Ik ga toch echt uitzoeken of deze lakens in Nederland te koop zijn .
Een stil ontbijt en dan op pad.
Het is een koude zonnige winterochtend. De auto’s zijn dichtgevroren en de straten zijn op sommige plekken glad.
Meteen ga ik na het dorp het zandpad op; langs stille akkers .
Het pad wordt door de karrensporen, die bevroren zijn moeilijk om te lopen ; dus ik ga naar de autoweg , waar een brede vluchtstrook is. Dit gaat prima, er is weinig verkeer. Totdat er een of andere security stilstaat .Ik moet van hem van de weg af en terug het pad op . Dat is zeker een km terug en daar heb ik dus echt geen zin in . Ik doe net of ik hem niet snap en ga achter de vangrail lopen . Hij is het hier niet mee eens; maar hij laat me gaan . Ik snap dat hij zijn plicht doet .Achter die vangrail lopen is geen pretje. Er staan stekelplanten dicht tegen de vangrail die moet ik steeds wegduwen . Het caminopad zie ik lopen maar door een hek is dit geblokkeerd, en kan ik er niet bijkomen.
Op een gegeven moment ben ik die stekelplanten zo beu dat ik besluit over het hek te klimmen. Ik ben blij als ik weer tussen de gele pijlen loop. Het pad is saai. Het weer is geweldig voor mij .Het is wel vreemd aan de ene kant in de schaduw ligt er ijs aan de andere kant in de zon is het zomer , en loop ik in t-shirt.
Het pad blijft vrij dicht langs de autoweg lopen , geen variatie. Ik merk dat ik er weer in moet komen , ik wil te snel gaan rusten ,en ben blij als ik het dorp zie, en ik ben moe als ik aankom.
De herberg is dicht , maar na een belletje komt er binnen 5 minuten iemand aangesneld. Het zijn aardige mensen die meteen in mijn kamer de kachel aanzetten. De rest van de herberg is ijzig koud. Ik heb een 2 persoons kamer; er heeft iemand gebeld maar het is onduidelijk of die komt. Ik ga er niet van uit dat er nog iemand komt.
Na het wassen houd ik mijn siësta. En ja hoor weer die toppe lakens.
Ik verken het dorp en vind een bar en een supermarkt. In de bar doe ik een wijn , dit keer voor 1 euro . Ik spreek ook af dat ik om 8 uur kom eten . Eerder kan helaas niet . Ik ben de enige die komt eten . Voelt niet heel gezellig. Ik eet prima voor 6 euro , maar ik ben er snel weer weg. Het wordt weer een ijzig koude nacht, ik ga graag naar mijn heerlijke flanellen lakens.

  • 03 Januari 2020 - 08:39

    Thera Vd Hurk:

    Ik vind t heel leuk om te lezen hoe het jou als hospitalero is vergaan, Ik ga eerst nog wat meer lopen voordat ik hospitalero wordt

  • 03 Januari 2020 - 12:43

    Jab:

    Oohhh Dorrie, je wordt ondeugend, zo maakte op de Camino National onbeschermd te gaan lopen, we kunnen je nog niet missen hoor. Één onverlaat en het is gebeurd, je hebt het er goed afgebracht gelukkig.
    Flanellen lakens hebben we hier ook ! Ik denk dat dat huwelijk in de winter is, maar 's zomers te warm.....!

  • 03 Januari 2020 - 12:46

    Jab:

    Huwelijk=warm

  • 03 Januari 2020 - 15:47

    Wil:

    Weer en route Dorrie en duidelijk nog even wennen. Doe je wel voorzichtig ! Je zou de eerste niet zijn die zo wordt aangereden !
    Het lijkt daar kouder dan hier. We hebben een paar nachten met (lichte) vorst gehad maar het is alweer een paar graden boven nul (en regenachtig). Geen winter tot op heden en geen flanellen lakens nodig. Ze zijn hier zeker wel te koop hoor !
    Wens je veel loopgenot en gezellige herbergen !

  • 03 Januari 2020 - 18:51

    Ineke Willem:

    Dorrie
    Wij wensen jou een gezond en gelukkig 2020 toe
    Veel wandelplezier en geniet van de dingen die op je afkomen.
    Je bent een kanjer
    Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 117532

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: