Toerist - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Toerist - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Toerist

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

04 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

4 januari
Zamora
De hospitalereo’s kunnen de verwarming niet uitzetten . Dit betekent, in tegenstelling tot wat ik gewend ben , een zeer warme nacht. Het raam open zetten is geen optie omdat er veel herrie buiten is. Ik denk maar even dat het zomer is, en dat slaapt niet fijn .
Tijdens het ontbijt leer ik mijn kamergenote kennen . Een nog jong meisje , dat uit Salamanca komt. Of zij nu wel of niet een pellegrina is wordt mij niet duidelijk. Ze is met de bus gekomen, dus tot nu toe lijkt het er niet op.
Na het ontbijt ga ik de stad in . Het is bewolkt en koud . Eerst loop ik wat rond , waarna ik naar het officina de turismo ga. In de stad is het een echte zaterdag , druk . De winkels hebben allemaal uitverkoop, en er wordt flink geshopt. Voor mij is het niet moeilijk om de verleidingen te weerstaan. Ik kan toch niets meenemen . Ik bezoek 2 musea .
Ik vind zo’n dagje toerist zijn meer vermoeiend als een dag pellegrina zijn .
Ik zie op mijn stepps app dat ik ook zo heel wat kilometers maak , maar het is minder stevig doorlopen . En in de natuur wandelen geeft mij energie. In zo’n stad zijn zoveel mensen en wil ik naar zoveel dingen kijken . Dat is veel vermoeiender.
Het laatste deel van de dag wandel ik langs de rivier. Dat is mooi , de rivier stroomt volop. Er zijn stukken van het wandelpad afgezet omdat er water stroomt .
Daarna naar de supermarkt, voor de hospitalereo’s neem ik een fles wijn mee. Ze zijn zo serieus dat ze zich bezwaard voelen als ze met mij een wijntje drinken , want ze zijn in functie. Tja hoe zwaar neem je je taak op. Ik eet een gezonde maaltijd met tomaatjes, olijven , kaas en avocado , met druiven na. Dat vind ik hier heerlijk eten , zeker omdat in de restauranten het eten te vet is en er weinig groenten geserveerd worden .
Ik ga bijtijds slapen en heb er zin in om morgen weer op pad te gaan

  • 05 Januari 2020 - 15:39

    Addy:

    Het blijft een enorm verschil Dorrie: jij die daar volop het Spaanse pelgrims-leven én het hospitalero-leven beleeft, en wij die hier aan het bijkomen zijn van het "zware" (want zo noem ik die tijd altijd tussen kerst en Oud-en Nieuw) Feestdagen - circus.

    Enfin, de molen gaat ook hier weer langzamerhand gewoon draaien, iets waar ik me wel bij voel!
    Heb ik het goed onthouden dat je nog een week daar blijft rondzwerven?
    Je zult vast veel te verwerken hebben als je weer in Nederland zit en ik begin nou al benieuwd te worden naar wat de volgende periode voor jou in petto heeft.
    Misschien kunnen we elkaar eens ontmoeten, dat "praat" wat sneller! Dorrie, toerist of niet, ook dát is de reële kant van jouw leven straks weer hier, toch? Maar geniet nog maar even lekker daarginds!
    Lieve groet,Addy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: