Een kleine wereld - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Een kleine wereld - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Een kleine wereld

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

05 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

5an
Montamarte
20 km
Inmiddels ben ik beter gewend aan de warmte op de slaapzaal en heb goed geslapen .
Het ontbijt is gezellig en inmiddels is de verhouding met de hospitalereo’s goed . Zij nodigen mij zelfs uit om hen thuis op te zoeken . Zij wonen sinds hun pensioen aan de cote d’Azur.
Ik vind het fijn om weer op pad te zijn . Het is koud en mistig . De weg in de stad staat goed aangegeven. Langs de autoweg is er gelukkig een goed voetpad. Nu langs de weg lopen zou levensgevaarlijk zijn . Heel happy word ik als er na anderhalf uur lopen een bar is waar ik kan opwarmen en koffie kan drinken . De weg loopt verder door landbouwgebied. Veel zie ik er niet van . De wereld is vandaag heel klein en stil, en koud . Mijn dagelijkse sinaasappel pellen lukt nauwelijks, zo koud zijn mijn vingers.
Omdat het in deze tijd van het jaar onduidelijk is welke herbergen open zijn , had ik gisteren gebeld . De eigenaar is aanwezig , bij mijn aankomst . Ook is er een andere pelgrim ,Pedro. Hij was vannacht ook in Zamora , waar ik hem heb gemist.
Als ik mijn brood zit te eten , komt de eigenaar weer binnen met iemand . Dit blijkt de Koreaan Hun te zijn . Hij is na zijn verblijf in Madrid , terug op de camino. Hij is heel blij om mij te zien .Hij heeft veel te vertellen.
Hij nodigt mij uit om te eten vanavond .
Ik ga Pedro zoeken , in de veronderstelling dat hij in bed ligt , om te vragen of hij mee gaat eten . Echter geen Pedro en ook geen rugzak. Ik weet dat hij in de namiddag een verhaal tegen mij vertelde, waar ik weinig van snapte. Ik begreep iets van 25 euro . Nu snap ik dat hij zei dat hij 25 euro te veel vond . Dit kost een overnachting hier. Hij is verder gaan lopen .
Helaas , dus ik ga met Hun eten . In het restaurant mogen we blij zijn dat we iets krijgen . Er is groot feest ; drie koningen . Dit wordt enorm gevierd in Spanje. Morgen is het voor iedereen een vrije dag . En daarna vanaf 7 januari zal hier het gewone leven weer beginnen .
Ik vind het ook wel mooi geweest al die feesten . Het is koud in het hostel . Hun kijkt nog naar het voetballen . Dat is een internationaal iets, wereldwijd vinden mannen voetbal leuk . Ik ga lekker slapen . Een fijn bed met schone lakens .

  • 06 Januari 2020 - 17:59

    Wil:

    Geweldig Dorrie dat/hoe pelgrims die je al eerder hebt ontmoet op andere plekken weer tegenkom. Fijn, zeker als je een avond behoefte hebt aan gezelschap.
    Ook hier zijn de feestdagen achter de rug, wat minder dagen dan in Spanje waar ze het merendeel van de dagen die wij vroeger vierden, nog steeds handhaven.
    Ik ben na alle gezelligheid met familie en vrienden blij met de “gewone” weken waarin ik mijn eigen gang kan gaan, te beginnen met drastisch opruimen !
    Wens je een beetje warmer loopweer en geniet van de route !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: