Dromen - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Dromen - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Dromen

09 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

9 januari
Mombuey
25 km
Na lekker slapen , ontbijten we zo goed en zo kwaad als het kan . Ik heb gisteren avond brood uit restaurant meegenomen , en ik heb nog wat kaas . Maar, de koffie missen we .
Ook heeft mijn telefoon een storing. Ik voel me nu afhankelijk van Hun . Ik heb geen idee welke kant ik op moet en omdat het nog donker is zie ik geen pijlen . Ik realiseer me op dit moment 2 grote afhankelijkheden op deze camino . Dat is mijn telefoon en koffie.
Met Hun gaat de start traag . Hij moet nog naar een kerkje en een kerkhof. Als ik eenmaal de gele pijlen te pakken heb kan ik doorlopen . Na een uur hoor ik appjes binnenkomen . Daar word ik blij van en na 2 uur lopen zie ik een alternatief herbergje. Met een aardige man en nog belangrijker; koffie. Hoe blij ik kan worden van een kop oploskoffie!
Deze herberg laat mij niet los . Zoiets lijkt mij geweldig . Een kleinschalige herberg 6 a 8 plaatsen . In de natuur , zodat je alleen de echte pellegrino ‘s op je dak krijgt. Wie weet wat de toekomst nog brengt.
Het lopen gaat goed ; de route is gevarieerd; soms klimmen . Het weer verandert vandaag nogal . Een prachtige zonnige ochtend , later op de dag komen er steeds meer wolken en dreigt het te gaan regenen . Er zet een koude wind op. Ik vind het prima, als ik de beoogde plaats bereik . Het is een wat grotere plaats ; maar doet armoedig aan o. a veel leegstand . Ik zoek naar een bar , maar een open bar is niet te vinden . Er is gelukkig wel een supermarkt en dit keer een magnetron in de herberg . Voor de sleutel van de herberg moet ik bij een heel oud , klein , breekbaar vrouwtje zijn . Ik hoop toch niet dat zij hier ook nog moet poetsen .
Pedro is er niet ; hij heeft zich laten afschrikken door de slechte recensies van deze herberg.Dit terwijl het prima is . Er is zelfs verwarming . Rond half 6 komt Hun binnen . Ik zit dan al te eten ; dit keer op een voor mij normale tijd!
Vroeg ga ik in bed liggen en lezen . Ondanks de verwarming is het ijskoud . Gelukkig zijn er dekens genoeg .