Een dip - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Een dip - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Een dip

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

10 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

10 januari
16,5 km
Asturianos
Zo koud is het eerder nog niet geweest . De heating helpt niet echt : alleen als je er bovenop zit.
Ontbijten dus in de kou ; met de magnetron lukt het om koffie te zetten . Dus voor mij prima . Hun daarentegen drinkt zijn fles wijn op en eet Noedels . Hij heeft sowieso zeer vreemde eetgewoontes en hij drinkt erg veel ; wat je van zo’n heilige priester eigenlijk niet zou verwachten .
De ochtend is koud ; met een mooie opkomende zon . Het belooft een mooie dag te worden . Ik loop vandaag door verschillende kleine dorpjes , waar niets is ; geen herberg , geen bar. Hoe mooi zou je hier iets kunnen beginnen !
Voor mij is het vandaag niet erg dat ik geen bar tegenkom . De zon is na 11 uur lekker warm en fijn om in te zitten . En ook zijn er vandaag maar 16.5 km te lopen . De afstanden worden bepaald door overnachtingsmogelijkheden. Voor vandaag vind ik het jammer . Het weer is zo heerlijk en ik zit goed in mijn ritme van 25 a 30 km.
Om 1 uur ben ik op plaats van bestemming. Ik overbrug de tijd tot 2 uur ,in de plaatselijke bar. Om 2 uur gaat de herberg open . De herberg is netjes en de bar , waar we kunnen eten is ernaast.
Omdat het vandaag vroeg is en de zon volop schijnt , was ik wat meer kleding , in de hoop dat het in de zon kan drogen .
Bij de herberg is een bar met een geweldige pellet kachel ; dit betekent dus de avond , die weer vreselijk koud is ; doorbrengen in de bar. Ook kunnen we hier eten ; het inmiddels vertrouwde menu ; salade mixta en frites met of kip of varkensvlees. Pedro komt hier vanavond ook weer niet opdagen , ik schat in dat hij duurdere hotels opzoekt , vanwege de kou. Vind ik jammer . Hij bracht de gezelligheid mee. Hun is echt vreemd ; ik kan bij hem niets gemeenschappelijks ontdekken en over de wereldproblemen en politiek zijn we inmiddels uitgepraat.
Ik heb vanavond ietwat een dip . Zit hier in de bar naar een stomme handbalwedstrijd te kijken .Baal van die vreselijke kou; baal ook van Hun , die teveel aan mij hangt ; zou zo naar huis willen . Voor de komende week zijn de weersvoorspellingen slecht ,er komt regen . Dan wordt het helemaal afzien , ook overdag . Hoe ga ik dit laatste restje overleven ?

  • 10 Januari 2020 - 20:32

    Henk:

    Hoi Dorrie
    Nog even volhouden
    Hun door laten lopen en kijken of er een herberg te koop is.
    Dan kun je leuke pelgrims onderdak geven.
    Groetjes Henk
    P.S. mooie verhalen

  • 10 Januari 2020 - 21:00

    Joke:

    Hallo Dorrie, inderdaad jammer van de kou en van minder leuk gezelschap. Maar.....een dip hoort er bij, na een goede nachtrust is ie morgen weer voorbij. Misschien verschijnt er ook onverwachts, een gezellige pelgrim op je pad. Don't worry, be happy. En vooral....groetjes en veel succes

  • 10 Januari 2020 - 22:00

    Ad:

    Vanuit een lekker warme woonkamer wil ik je toch steunen. Is het een idee om morgen een halve etappe te lopen, Hun ben je dan misschien kwijt. Of kun je niet gewoon tegen hem zeggen dat je alleen wil lopen?
    Opgeven komt toch ook niet voor in jouw woordenboek?

  • 10 Januari 2020 - 22:27

    Wil:

    Hoi Dorrie
    Hoewel niet erg leuk: een dipje hoort ook bij zo’n lange periode van onderweg zijn.
    Laat die Hun lekker los en vertrouw op jezelf. geniet van de kleine dingen: warme kachel, goede maaltijd, je goede conditie en je vrijheid. Wie weet wat er morgen weer op je pad komt. Alle ervaringen neem je mee naar je toekomstige “eigen” herberg.
    Kop op en ga er voor. Je bent een kanjer !

  • 10 Januari 2020 - 23:05

    Jab:

    Hallo Dorrie, kon zo snel niet terugvinden, hoe lang je inmiddels aan het lopen ben, denk bijna 3 maanden.
    Mag je dan een keer een dip hebben. Weet je nog de eerste kilometers in Nederland, leek ook op een dip.
    In de Achterhoek zat je al weer in je ritme. Een sterke vrouw Wie zal haar,...,.
    Morgen gaat ie al weer beter, de regen trotserend, succes ook dit jaar ga je het maken !

  • 11 Januari 2020 - 08:01

    Willem Klok:

    Hallo Dorrie
    Goede morgen
    Ondanks de weersomstandigheden blijf dan maar denken aan de leuke dingen van het leven
    Zoals je chalet in Helvoirt midden in de bossen.
    En dat je deze tocht kunt maken dat kunnen ook veel mensen niet
    Tel je zegeningen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: