Alleen - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Alleen - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Alleen

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

16 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

16 januari
Ourense
22 km
Na een geweldige nachtrust , heb ik er weer helemaal zin in . In een bar gaan Manuel en ik ontbijten . De koffie is een goed begin van de dag . De temperatuur is 14 graden , en de lucht is dreigend . Echter meer als een paar spetters vallen er niet uit de lucht .Voor het noorden van Gallicie is er voor vandaag een weeralarm afgegeven. De kilometers zijn beperkt en ook het stijgen is beperkt. Dat komt goed uit na zo’n dag als gisteren . Voor Manuel is het zijn laatste wandeldag . Hij baalt ervan dat hij naar huis moet . Hij wil liever doorlopen . Hij moet echter zaken voor Australië regelen . Hij hoopt erop dat hij volgende week zijn reis af kan maken , tot Santiago.
Na enig zoeken in de grote stad Ourense, vinden we de herberg . Ook hier een zeer strikte hospitalereo : en geen dekens en verwarming die het slecht doet . Daar ga ik dus niet aan beginnen . Hij wijst mij een hostel .
Ik neem afscheid van Manuel ; helaas hij was een prettige medepelgrim.
In het hostel moet ik wel echt op mijn tanden bijten . Heel duur , maar wat veel erger is ; zeer onvriendelijke mensen . Plots word ik helemaal , en zo ineens uit caminosfeer gerukt. Ook overvalt de grote stad mij . Ik voel me ontheemd .
Ik ga me in dit gevoel niet onderdompelen . Ik bedenk maar dat ik vannacht een heel eigen luxe kamer heb .
Ik loop door de stad en daar kom ik een Decathlon winkel tegen ; en ineens realiseer ik me ; ik moet gewoon een slaapzak kopen . Al is het nog maar voor een paar dagen ; maar ik ben wel van het gezeur van wel of geen dekens af .Bij Decathlon hebben ze alleen maar zware en grote slaapzakken , daar kan ik niets mee. Via internet vind ik een outdoorshop.. Die is pas om 5 uur open , dan maar eerst een wijntje drinken .
In die shop hebben ze geen keuzes , ze hebben er één slaapzak en die wordt het .
In de supermarkt haal ik een salade; ik heb geen zin om naar een restaurant te gaan . Ik vermaak me op mijn kamer . Met mails beantwoorden; appen , blog schrijven en lezen Is ook fijn weer eens een avondje alleen .

  • 16 Januari 2020 - 21:55

    Joke:

    Hallo Dorrie, fijn dat je nu een slaapzak hebt aangeschaft. Ik was verbaasd dat je in de winter zónder op stap was gegaan. Jammer dat het weer af en toe tegen zit. Ik wens je een goed vervolg van de tocht en gezellige ontmoetingen. Groetjes uit Brabant.

  • 17 Januari 2020 - 12:27

    Wil:

    Wat zul jij de komende nachten kekker slapen ! Geen zorgen onderweg ook over wel of geen dekens. Had je eigenlijk eerder moeten doen maar ja, als je alles vantevoren weet kun je met een dubbeltje de wereld rond ...
    Jammer dat je het nu zonder je pelgrimaatje moet doen, maar wie weet ontmoeten jullie elkaar snel weer of komt er een ander met wie het klikt op je pad.
    Geniet van de mooie route, succes en veel lieve groetjes !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: