5-1 Groningen 19 km (389) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 5-1 Groningen 19 km (389) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

5-1 Groningen 19 km (389)

05 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Redelijk geslapen ... en na een vorstelijk ontbijt vertrek ik in de regen . Het is even zoeken naar het startpunt .Daarna kan ik de route op de pijlen volgen . Weer is het gebied , weids, met grote groene graslanden . Soms lopen er wat schapen .Soms een boerderij. Ik vind het vrij saai.
Het is koud , maar niet zo ijzig koud als gisteren . Misschien komt het omdat ik er nu beter op gekleed ben . Ik heb gewoon alle kleren die ik bij me heb aangetrokken. De wind komt nu meer uit het Noorden dus in de rug.
Zitten om even uit te rusten is er niet bij . Gewoon doorlopen, is ook vandaag het motto. De regen stopt gelukkig redelijk snel . Één pieterpadloopster kom ik onderweg tegen . Zij doet een paar dagen Pieterpad , zij had ook genoeg van de lockdown , en ja wat doe je dan ... juist ..wandelen .
Ik ben te vroeg op mijn adres , en hoop dat de gastheer thuis is . Heb veel behoefte aan een stoel en aan warmte.
Ik heb geluk , ik kom in een geweldig museum terecht . Hij verzamelt koekoeksklokken . Hij heeft een groot huis en alle muren hangen vol met klokken . Ik krijg gratis koekoeksklokonderricht. Heel grappig , en ook interessant . Iets waar ik me nooit eerder mee bezighield. Als het 3 uur is is het een lawaai van je welste . Alle klokken koekoeken ;er zijn erg mooie exemplaren bij . Ook mijn slaapkamer hangt vol met klokken ... ik hoop dat ik door dit getik heen kan slapen . Ze koekoeken hier niet ieder uur , dat heeft hij in ieder geval uitgeschakeld. Ik heb weer het rijk alleen . Een slaapkamer, keuken en badkamer.
Het kost me moeite om onderdak te vinden voor overmorgen . Veel mensen haken af op Corona, en hotels zijn hier ook niet . Ik vind een bnb, wel enige kilometers van de route.
Weer bijtijds kruip ik mijn bed in .

• 05 Januari 2021 - 21:38

Ha Dorrie, je hebt ook wel een beetje pech in Groningen. Zo'n leuke stad, maar in lockdown en met die temperatuur en wind is het niet leuk toeven in die stad. Er is een voordeel, de wind in de rug. Hopelijk wordt het wéér gunstiger en vind je nog een kamer voor overmorgen !
    Jij vindt altijd weer een oplossing, toi toi, Den Bosch is slechts 2

• 05 Januari 2021 - 21:40

Treinen ver,....

• 05 Januari 2021 - 22:05

Addy Goudsmits:

Je zult weten dat je in Nederland loopt Dorrie!
    Sleutelwoorden voor de laatste dagen: wind (voor of tegen), regen, kou, saai, weids, stil,wél leuk onderdak (BB), etceteraetcetera
    je kunt het zelf het beste aanvullen.
    Maar, inderdaad, ALLES beter dan de huidige corona-situatie met een voor velen onuitstaanbaar lockdown. Ik zelf heb er minder last van en kan me schikken. Helaas kunnen dat velen niet (meer)!
    Loop ze weer morgen Dorrie, buitenlucht en beweging is het beste momenteel! Bonne route!