19 januari Vorde 13 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 19 januari Vorde 13 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

19 januari Vorde 13 km

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Ik ben ( te ) vroeg wakker vanmorgen en hoor de wind gieren rondom het huis en de regen kletteren op de ramen . Ik heb tijd genoeg om me mentaal voor te bereiden op deze dag .
We krijgen beneden het ontbijt , wat helemaal lekker is .Om half 10 zijn we op pad . De voorspelling is dat het de hele dag regent en de zuidwestenwind blijft flink waaien. Dit alles is meteen voelbaar buiten , vooral als we het dorp uit zijn en in open veld lopen .
De eerste 5 km zijn hard werken . Tegen de wind in en harde regen . Dit keer lopen we ieder ons eigen tempo. Op bepaalde punten wacht ik op Gon . Gon loopt rustig maar gestadig voort. Later lopen we in een mooi bos , dat is iets relaxter. Nergens komen we een schuilplek tegen. Echt fijn is dit niet . Om een boterham te eten vinden we een plek in een schuurtje waar groenten verkocht wordt. Ik merk dan al dat ik ondanks de redelijk hoge temperatuur, steenkoud geworden ben . We maken de keuze om van het Pieterpad af te wijken en de kortste weg naar Vorden te nemen . Ik ben zo blij als we op ons adres zijn , door en door koud ben ik . De gastmevrouw had mij verteld dat haar gastverblijf open zou zijn als zij niet thuis was. Wij zijn er veel te vroeg, maar we kunnen naar binnen . Een leuke zitruimte met boven een keukentje , badkamer en slaapkamer ; en dit alles is heerlijk warm . Snel een warme douche en dan is het leed snel geleden .
Ik ga in de namiddag boodschappen doen en zie dat Vorde een leuk plaatsje is , waar zeker in de zomer veel toeristen komen .

  • 19 Januari 2021 - 22:56

    Koosje:

    Nou echte dyhards die wind en weer trotseren! Respect! Slaap wel en morgen fit weer op.

  • 20 Januari 2021 - 13:23

    Jan Van Laarhoven:

    Volgens Wim Vos is dat koud worden af en toe, fantastisch voor je weerstand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 116711

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: