19 januari Vorde 13 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 19 januari Vorde 13 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

19 januari Vorde 13 km

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Ik ben ( te ) vroeg wakker vanmorgen en hoor de wind gieren rondom het huis en de regen kletteren op de ramen . Ik heb tijd genoeg om me mentaal voor te bereiden op deze dag .
We krijgen beneden het ontbijt , wat helemaal lekker is .Om half 10 zijn we op pad . De voorspelling is dat het de hele dag regent en de zuidwestenwind blijft flink waaien. Dit alles is meteen voelbaar buiten , vooral als we het dorp uit zijn en in open veld lopen .
De eerste 5 km zijn hard werken . Tegen de wind in en harde regen . Dit keer lopen we ieder ons eigen tempo. Op bepaalde punten wacht ik op Gon . Gon loopt rustig maar gestadig voort. Later lopen we in een mooi bos , dat is iets relaxter. Nergens komen we een schuilplek tegen. Echt fijn is dit niet . Om een boterham te eten vinden we een plek in een schuurtje waar groenten verkocht wordt. Ik merk dan al dat ik ondanks de redelijk hoge temperatuur, steenkoud geworden ben . We maken de keuze om van het Pieterpad af te wijken en de kortste weg naar Vorden te nemen . Ik ben zo blij als we op ons adres zijn , door en door koud ben ik . De gastmevrouw had mij verteld dat haar gastverblijf open zou zijn als zij niet thuis was. Wij zijn er veel te vroeg, maar we kunnen naar binnen . Een leuke zitruimte met boven een keukentje , badkamer en slaapkamer ; en dit alles is heerlijk warm . Snel een warme douche en dan is het leed snel geleden .
Ik ga in de namiddag boodschappen doen en zie dat Vorde een leuk plaatsje is , waar zeker in de zomer veel toeristen komen .

• 19 Januari 2021 - 22:56

Koosje:

Nou echte dyhards die wind en weer trotseren! Respect! Slaap wel en morgen fit weer op.

• 20 Januari 2021 - 13:23

Jan Van Laarhoven:

Volgens Wim Vos is dat koud worden af en toe, fantastisch voor je weerstand