5 febr Beesel 22 km ( 864) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 5 febr Beesel 22 km ( 864) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

5 febr Beesel 22 km ( 864)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

05 Februari 2021 | Nederland, Amsterdam

Na een goede nacht; Tom attendeert mij op mijn snurken, gebruiken we het aangeboden ontbijt. Dit is prima, maar vergeleken met andere dagen wat sober. We lopen naar het station , waar we in die buurt een echte koffie kopen ( dit i.t.t.de Senseo) de temperatuur is zacht en we kunnen gewoon op een bank buiten zitten . Bij het station begint het Pieterpad. Snel lopen we Venlo uit en in een mooi bos en heide gebied. Het voelt lente achtig . Moeilijk voor te stellen dat volgende week de feitelijke winter begint met temperaturen van -8 graden . Vandaag maar volop genieten . Het is leuk om samen met Tom te lopen . Gelukkig heeft hij het ook naar zijn zin .We lopen op de grens met Duitsland. Het is erg mooi hier, voor mij onverwachte hoogteverschillen . Door bossen , waar het stil en relaxed is . Als de zon echt doorkomt is het gewoon warm . Een grensrestaurant is open ; hier zijn meerdere wandelaars en fietsers. Tom neemt frites , ik houd het bij mijn boterhammen.
Hierna moeten we van het Pieterpad afwijken voor onze overnachting, in Beesel. Dat is een wat saai stuk naar Reuver en Beesel ; een suf dorp. Ik heb blijkbaar in een nette bnb geboekt . Met vrienden van de fiets blijft het steeds een verrassing . We hebben een mooie ruime kamer en het avondeten wordt op die kamer gereserveerd. Het diner is helemaal verantwoord en lekker .

• 05 Februari 2021 - 22:12

Willem :

Veel succes op je wandeling de komende dagen
    Blijf ervan genieten af en toe met ski latten
    Het zal niet saai zijn

• 06 Februari 2021 - 10:05

Addy:

Heb je een extra das, handschoenen, jas o.i.d. voor het komende weekend bij je Dorrie?
    Alweer een enorme ervaring: van lenteweer naar sneeuw, naar ijzel, gladheid en (geneuzel over een )een evt Elf Stedentocht!
    Van het ene extreme naar het andere, maar volgens mij schrik jij nergens meer van!Toch wens ik je een warm kopje koffie of ergens een klein warm potkacheltje, toch wel toe! Enfin, we lezen het wel weer en nog steeds met veel interesse! Loop ze!