Van Castrojerez naar Fromista - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Castrojerez naar Fromista - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Castrojerez naar Fromista

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

17 Februari 2023 | Spanje, Frómista

17 febr

van Castrejerez naar Fromista 25 km .(310)

Overnachting Albergue de peregrinos san Esteban .

Wat zuipen die Spanjaarden enorme hoeveelheden . Het groepje Spanjaarden bleef gisteren achter in het restaurant. Zij konden niet stoppen met drinken en kwamen nogal luidruchtig binnen , pas na 12 uur .

Voor mij betekent het dat mijn nachtrust te kort is, want om 7 uur gaan de wekkers van de enthousiastelingen al weer af .

Ik vertrek met Nacho als laatste . De hospitalereo's zijn al flink aan t poetsen .

De dag begint met een flinke klim . Ik raak Nacho snel kwijt . Hij heeft last van zijn hangover.

Het uitzicht is mooi ; de dag is mooi .

Het wordt warm . Ik vraag me af hoe pelgrims dit in de zomer overleven .

Het lopen valt me zwaar vandaag . Ik ben moe en de voeten doen pijn . Nacho , die mij inmiddels weer inhaalde , en ik hebben weinig conversatie vandaag . We zijn vooral moe .

Het uitzicht wordt minder , omdat het vlakker en daardoor saaier wordt .

De laatste kilometers lopen langs een kanaal , minstens zo saai als ons Drongelense kanaal.

Heel happy ben ik ( ik realiseer me dat ik dit altijd ben )als ik in de herberg aankom . Hier kan ik Nederlands praten . De eigenaar blijkt een Spanjaard te zijn , die met een Nederlandse vrouw is getrouwd. Heel fijn om gewoon even mijn moedertaal te horen en te praten .

De herberg is leuk , maar klein . De slaapzaal is vol, ruim 15 mannen slapen hier . De groep wordt steeds groter. Andere lopers halen ons in . Ik laat het maar over me heen komen . We eten allen samen in een restaurant, waar ik dit keer gezonde keuzes heb . Ik kies voor een vega schotel , allemaal heerlijk gegrilde groentes . Ik knap daar van op.

Het gezelschap wordt steeds internationaler ; dat maakt het leuk en interessant .

Het zal mij benieuwen hoe het slapen gaat . Gezien de inspanningen van vandaag is een goede nachtrust zeer welkom, gezien de drukte heb ik mijn twijfels .

• 17 Februari 2023 - 22:33

Janina:

Wat leuk weer te lezen. Je maakt per dag toch heel wat kilometers. Hoop dat je een goede nachtrust hebt. Groet Janina

• 18 Februari 2023 - 06:55

Minke:

Wat een gevarieerd avontuur, Dorrie. Ik las dat stukje van die drinkende Spanjaarden voor aan mijn man. Zegt hij verbaasd: "Op de Camino?" Tja dat zou je niet verwachten.

Hoop dat je een beetje uitgerust bent en vandaag goed kan lopen.

Groet, Minke

• 18 Februari 2023 - 22:34

Joop:

Het Drongelens kanaal is natuurlijk, van DB tot Waalwijk, wel prachtig omzoomd door stroken (groene, in de zomer) natuur. Heel veel sterkte en succes verder Dorrie!