Van Castrojerez naar Fromista - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Castrojerez naar Fromista - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Castrojerez naar Fromista

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

17 Februari 2023 | Spanje, Frómista

17 febr

van Castrejerez naar Fromista 25 km .(310)

Overnachting Albergue de peregrinos san Esteban .

Wat zuipen die Spanjaarden enorme hoeveelheden . Het groepje Spanjaarden bleef gisteren achter in het restaurant. Zij konden niet stoppen met drinken en kwamen nogal luidruchtig binnen , pas na 12 uur .

Voor mij betekent het dat mijn nachtrust te kort is, want om 7 uur gaan de wekkers van de enthousiastelingen al weer af .

Ik vertrek met Nacho als laatste . De hospitalereo's zijn al flink aan t poetsen .

De dag begint met een flinke klim . Ik raak Nacho snel kwijt . Hij heeft last van zijn hangover.

Het uitzicht is mooi ; de dag is mooi .

Het wordt warm . Ik vraag me af hoe pelgrims dit in de zomer overleven .

Het lopen valt me zwaar vandaag . Ik ben moe en de voeten doen pijn . Nacho , die mij inmiddels weer inhaalde , en ik hebben weinig conversatie vandaag . We zijn vooral moe .

Het uitzicht wordt minder , omdat het vlakker en daardoor saaier wordt .

De laatste kilometers lopen langs een kanaal , minstens zo saai als ons Drongelense kanaal.

Heel happy ben ik ( ik realiseer me dat ik dit altijd ben )als ik in de herberg aankom . Hier kan ik Nederlands praten . De eigenaar blijkt een Spanjaard te zijn , die met een Nederlandse vrouw is getrouwd. Heel fijn om gewoon even mijn moedertaal te horen en te praten .

De herberg is leuk , maar klein . De slaapzaal is vol, ruim 15 mannen slapen hier . De groep wordt steeds groter. Andere lopers halen ons in . Ik laat het maar over me heen komen . We eten allen samen in een restaurant, waar ik dit keer gezonde keuzes heb . Ik kies voor een vega schotel , allemaal heerlijk gegrilde groentes . Ik knap daar van op.

Het gezelschap wordt steeds internationaler ; dat maakt het leuk en interessant .

Het zal mij benieuwen hoe het slapen gaat . Gezien de inspanningen van vandaag is een goede nachtrust zeer welkom, gezien de drukte heb ik mijn twijfels .


  • 17 Februari 2023 - 22:33

    Janina:

    Wat leuk weer te lezen. Je maakt per dag toch heel wat kilometers. Hoop dat je een goede nachtrust hebt. Groet Janina


  • 18 Februari 2023 - 06:55

    Minke:

    Wat een gevarieerd avontuur, Dorrie. Ik las dat stukje van die drinkende Spanjaarden voor aan mijn man. Zegt hij verbaasd: "Op de Camino?" Tja dat zou je niet verwachten.

    Hoop dat je een beetje uitgerust bent en vandaag goed kan lopen.

    Groet, Minke


  • 18 Februari 2023 - 22:34

    Joop:

    Het Drongelens kanaal is natuurlijk, van DB tot Waalwijk, wel prachtig omzoomd door stroken (groene, in de zomer) natuur. Heel veel sterkte en succes verder Dorrie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Frómista

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 117339

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: