13 maart Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 13 maart Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

13 maart Santiago

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

15 Maart 2023 | Spanje, Santiago de Compostella

13 maart overnachting pension Santa Cruz.

Omdat ik al weer te vroeg wakker ben ga ik naar de mis. Ik word hier al een trouwe gast.

Als ik terug kom slaapt Q nog en is Nacho verdwenen, naar een bar .

Ik neem ontbijt op de kamer, waar een koffie apparaat is met cupjes.

Q wil perse een keer Koreaans eten voor ons klaarmaken. Hij heeft een airbnb gehuurd, te laat komt hij er achter dat er geen keuken is. Hij wil dit zo graag doen dat hij een andere airbnb huurt, met keuken . De andere airbnb kan hij kwijt aan vrienden. Na enige stress komt het goed.

Mijn grootste behoefte is mijn telefoon. We kunnen pas om 11 uur binnen in de airbnb , en als Nacho terug is gaan we voor 11 uur op zoek naar een repairtelshop. Die vinden we snel. De man heeft twijfels of tel te repareren is, eventueel met een nieuwe batterij. Hij belooft ons voor 4 uur te bellen. Spannend....

De airbnb is sober, de bedden zijn oké, maar de keuken en zitkamer zijn beperkt. Maar goed . Q kan er zijn ding doen.

Q gaat boodschappen doen en ik ga met Nacho de stad in. Hij wil cadeautjes kopen voor zijn Kids. Dan merk ik weer hoe fijn het is om met hem op pad te zijn. We drinken wijn, eten tapas, hij geeft veel geld uit aan cadeaus. Hij is gewoon rijk. Soms maakt hij zich zorgen, omdat nu door zijn sabbatical jaar het geld alleen maar minder wordt. Echter aan zijn geldbesteding merk ik die zorgen niet. Zijn ouders zijn ook rijk. Zij hebben een groot landgoed met sinasappel bomen en zijn moeder heeft een pharmacia. Vlg mij, als je ergens rijk van wordt in Spanje is het van pillen.

Terwijl we wijn drinken, komt telefoon binnen van de repair shop. Hij kan de tel niet maken.

Dit geeft een domper.

We gaan er meteen naar toe. Blijkbaar is tel toch te nat geweest en onherstelbaar beschadigd. De man heeft in zijn winkel te een tweedehands Samsung voor 150 euro.