Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Porto

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

18 Maart 2023 | Portugal, Porto

18 maart Porto;

Overnachting; albergue de peregrinos de Porto.

Zoals gewoonlijk te vroeg wakker. Ik wacht met opstaan tot de meesten zijn vertrokken. Het regent enorm, maar mensen vertrekken toch. Ik zou inmiddels denken, wacht een uurtje af...

In de keuken is het nog een drukte van belang. De groep Brazilianen en Italianen , hebben lol en zin om te gaan lopen. Ze zijn luidruchtig voor de vroege morgen.

Als zij zijn vertrokken blijf ik met Franceska achter. Zij is Italiaanse en vrijwilligster hier. Zij geeft mij een paar tips om mooie vieuws te kunnen bekijken in de stad. Zodra het corvee begint ga ik de deur uit.

Ik wandel heel wat af, fijn om doelen te hebben waar ik naar toe kan. Ik loop ongeveer 20 km. Het weer is wisselvallig. Als de zon schijnt is het gewoon warm, en dan komt er ineens plotsklaps een bui . In de stad is het gezellig druk. Er wordt muziek gemaakt en gedanst in de straten.

De vieuws zijn prachtig; de enorme hoogteverschillen in de stad worden meer zichtbaar. En wat een verschillende buurten zijn er. Er zijn veel sjieke, dure winkels, maar ook armoedige buurten en nogal wat zwervers. Porto, voor mij een plaats om van te houden.

Rond 5 uur ben ik terug in de albergue, waar een gezellige drukte heerst. Er wordt gekokerelt in de keuken. Een Russische man eet samen met mij. Hij woont in de UK. Hij is open, over de moeilijke situatie in zijn land. Later heeft hij discussie met het Oekraïne meisje Elena. Die kan ik helaas niet volgen. Vooral Elena is fel in het gesprek.

Later komt er een aardige Nederlandse vrouw binnen. Dat vind ik heel leuk . Zij heet Jet en komt uit den Haag. Zij gaat morgen dezelfde richting op als ik. Ik heb er weer heel veel zin in om op pad te gaan. 3 dagen wandelen en dan ben ik in de albergue om te gaan hospitaleren.

• 19 Maart 2023 - 07:09

Minke:

Mooie dag daar in Porto. Gisteren ontmoette ik Herman op de voorjaarsbijeenkomst van het Genootschap. Hij verheugd zich op het weerzien met jou in april.

Was trouwens een mooie dag daar in Amersfoort in de Joriskerk. Niet zo veel bezoekers. Nog geen 400. Wij draaiden een workshop en 's Middags met het koor Orfeon gezongen en uitgevoerd. Geweldig. Ook vele bekenden gezien en gesproken.

Een goede dag vandaag.

Groet,